نماینده ائتلاف سائرون عراق با اشاره به بی فایده بودن تمدید قرارداد با شرکت‌های آمریکایی، تأکید کرد که این مسئله امیدها برای اجرای معاهده پکن-بغداد را بر باد داد.

ائتلاف سائرون: تمدید قرارداد شرکت‌های آمریکایی در عراق محکوم به شکست است

قدس آنلاین: «صباح العکیلی» نماینده ائتلاف سائرون عراق به رهبری «مقتدی صدر» از تمدید قراردادهای دولت این کشور با شرکت‌های آمریکایی انتقاد کرد.

العکیلی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «همه، معاهده چین و عراق را برای پیشرفت کشور، ایجاد زیرساخت و سرمایه‌گذاری به فال نیک گرفته بودند».

وی ادامه داد: «پس از جلسه پارلمان [در دی ۱۳۹۸] برای رأی گیری درباره خروج نیروهای آمریکایی از کشور و تصویب این مصوبه، مشاهده شد که برخی از فراکسیون‌های سیاسی، جلسه را ترک کردند».

این نماینده عراقی تصریح کرد، این نمایندگان تمایلی نداشتند که نیروهای اشغالگر آمریکایی از زمان روی کار آمدن حزب بعث، از عراق خارج شوند.

پس از ترور شهیدان قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی عراق در فرودگاه بغداد، این مصوبه تصویب شد، ولی تا کنون اجرایی نشده است.

العکیلی خاطر نشان کرد، تمدید قرارداد با شرکت جنرال الکتریک که در جریان سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به واشنگتن صورت گرفت، دلیل روشنی است که نشان می‌دهد نیروها و شرکت‌های آمریکایی قصد ندارند از عراق خارج شوند و این قراردادها محکوم به شکست است.

وی با اشاره به اینکه در عراق به طرف چینی اجازه داده نمی‌شود که بازسازی را آغاز کند، در پایان تأکید کرد، تمدید قرارداد با شرکتهای آمریکایی، «امید ما را برای اجرای معاهده چین توسط الکاظمی، بر باد داد».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.