فرماندار کوهسرخ گفت: اگر چه بر اساس آخرین سرشماری جمعیت شهرستان ۲۵ هزار و ۱۴ نفر اعلام شده اما از این تعداد ۱۵ هزار نفر جمعیت شناور هستند.

جمعیت ۱۵ هزار نفری شناور در کوهسرخ

به گزارش قدس آنلاین، رضا رمضانی عنوان کرد: این جمعیت شناور نیمه اول سال در رفت‌ و آمد به کاشمر، نیشابور و یا مشهد هستند، برخی روستاها داریم که ۲۰۰ واحد خالی دارند ولی آخر هفته پر می‌شوند این‌ها همان جمعیت شناوری هستند که آخر هفته‌ها فقط به منطقه بر می‌گردند.

وی ادامه داد: اکثر جوانان منطقه چهره‌های اقتصادی و علمی و مهاجری هستند که اگر به کوهسرخ برگردند موجب رونق شهرستان می‌شوند، قطعاً بدون سرمایه اجتماعی نمی‌شود، کار کرد.

رمضانی تأکید کرد: کوهسرخ باید با دست توانای همه آن‌هایی که دل در گرو زادگاهشان دارند و تمامی کسانی که هنوز دلشان برای خانه‌های گلی‌شان می‌تپد و نمی‌خواهند شاهد محرومیت در منطقه باشند و از بیکاری جوانان شهرستانشان رنج می‌برند، آباد شود.

وی مطرح کرد: باید همه کمک کنند و با سرمایه خود جهاد اقتصادی انجام دهند تا شاهد کاهش مهاجرت و تغییر اقتصاد و معیشت مردم باشیم، طی یکی دو سال اخیر در برخی روستاها مهاجرت‌های معکوس داشته‌ایم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

بسیاری از مدیران در رفت و آمد هستند

فرماندار کوهسرخ ادامه داد: با توجه به این‌که تا کنون ادارات شهرستان کوهسرخ مستقر نشده‌اند و بسیاری از مدیران باید برای شرکت در یک جلسه هر روز ساعت‌ها این مسیر را در رفت‌وآمد باشند از مدیران کل استان تقاضا داریم با توجه به محرومیت منطقه، مسافت تا شهرستان کاشمر و جاده‌های بحرانی، نسبت به استقرار هر چه زودتر ادارات در منطقه تلاش بیشتری کنند.

وی با تأکید بر این‌که برای نجات از محرومیت همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به کوهسرخ نگاه ویژه‌ای داشته باشند، بیان کرد: با وجود این‌که ظرفیت‌های بسیاری در شهرستان کوهسرخ وجود دارد ولی یک‌چهارم جمعیت شهرستان تحت پوشش کمیته امداد هستند و این برای ما درد است.

هنوز هیچ گامی برای کشت‌های جایگزین برنداشته‌ایم

رمضانی گفت: ظرفیت‌های کوهسرخ در حوزه‌های صنعت اقتصادی پنهان گردشگری، دامپروری، کشاورزی، معادن و نیروی علمی منطقه تعریف شده است.

وی همچنین با بیان اینکه هنوز هیچ گامی برای کشت‌های جایگزین در شهرستان برنداشته‌ایم و ظرفیت‌هایی در کوهسرخ نظیر بزرگترین بادامستان کشور، آنغوزه و... وجود دارد می‌تواند ثروت مادی و اجتماعی بزرگی در شهرستان ایجاد کند، افزود: تولیدات منطقه کوهسرخ به‌ صورت خام فروخته می‌شوند در صورتی که از این تولیدات ثروت‌های زیادی برای شهرستان‌های دیگر به ارمغان دارد.

فرماندار کوهسرخ اظهار کرد: با توجه به کمبود آب در منطقه و نبود چاه‌های کشاورزی و بالا بودن سنگ‌ بستر در آموزش و ترویج و روش‌های نوین آبیاری باید بیشتر تلاش شود.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقتصاد منطقه که بر پایه دامپروری و کشاورزی است، ایجاد مجتمع‌ها می‌تواند کمک شایانی را به دامپروری و کشاورزی کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.