۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 720848

در شرایطی که مسئولان وزارت ورزش و جوانان بارها از ابتدای سال جاری در مصاحبه‌های پر شمار خود مدعی شده بودند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا شهریور ماه به بخش خصوصی واگذار خواهند شد، اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریورماه این حقیقت برای افکارعمومی روشن شد که این وعده مسئولان وزارت ورزش همانند وعده‌های مشابه در این خصوص یک مانور تبلیغاتی بوده است تا حقیقت!

قدس آنلاین: در شرایطی که مسئولان وزارت ورزش و جوانان بارها از ابتدای سال جاری در مصاحبه‌های پر شمار خود مدعی شده بودند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا شهریور ماه به بخش خصوصی واگذار خواهند شد، اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریورماه این حقیقت برای افکارعمومی روشن شد که این وعده مسئولان وزارت ورزش همانند وعده‌های مشابه در این خصوص یک مانور تبلیغاتی بوده است تا حقیقت! سکوت مسئولان وزارت ورزش در این ارتباط نشان می‌دهد هیچ خبری از تحقق این وعده پر طمطراق نیست و حکایت همان حکایت قدیمی است که هر از چندگاهی توسط مسئولان وقت ورزش ایران مطرح می‌شود تا این‌گونه وانمود شود که آن‌ها به دنبال اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی هستند اما در عمل خبری از این اتفاق نیست!

معاونان وزارت ورزش و جوانان که تا دیروز به بهانه ممنوعیت به کارگیری مربی و بازیکن خارجی هر روز در رسانه‌ها به مصاحبه می‌پرداختند به یکباره به شکل کاملاً خودجوش از دسترس خارج شدند تا کسی از آن‌ها در ارتباط با خصوصی سازی سؤال نکند!

کارشناسان و حقوقدانان بر این باورند که خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس می‌تواند زمینه برون رفت این باشگاه‌ها از سیاست‌های اشتباه دولت و وزارت ورزش را فراهم آورد اما به شرط اینکه خصوصی سازی به معنای واقعی کلمه انجام شود.

سابقه نشان داده همان‌طور که در روزهای پایانی دولت قبل شو رسانه‌ای واگذاری استقلال و پرسپولیس به نمایش درآمد در دولت فعلی همین سناریو در حال تکرار است تا به این واسطه نقدهای جدی به سیستم مدیریت کلان ورزش خنثی شود اما آنچه مسلم و مبرهن است ورزش در دولت تدبیر و امید کارنامه ای ضعیف را به ثبت رساند.

بدون شک مرور کارنامه وزرای ورزش و جوانان دولت حسن روحانی این حقیقت را به اثبات می‌رساند که ورزش ایران در طول مدت فعالیت این دولت هر روز با یک چالش مدیریتی و فنی رو به رو شد که این اتفاقات و چالش‌ها بیانگر این است که دولت هیچ اراده ای برای حمایت از ورزش و پیشرفت و توسعه آن نداشت!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.