رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت:به رغم اعلام سازمان غذا و دارو تاکنون هیچ واکسن آنفلوآنزایی در بین داروخانه های کشور توزیع نشده است.

واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها توزیع نشده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا شهریاری  اظهار کرد: مردم توجه داشته باشند که داروخانه های کشور به محض تحویل واکسن آنفلوآنزا،   بلافاصله آنها  را برای توزیع در بین گروههای هدف عرضه خواهند کرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که تا کنون هیچ دستورالعمل مشخصی به داروخانه ها برای توزیع این دارو در بین گروههای هدف اعلام نشده است.
رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: برای پیشگیری از ازدحام مردم در تابلوی اعلانات تمام داروخانه های استان این موضوع اطلاع رسانی شده است که داروخانه ها هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده اند.
شهریاری افزود: با کمال تاسف ناهماهنگی زیادی در توزیع واکسن آنفلوآنزا رخ داده است و داروخانه های کشور منتظر تحویل این واکسن هستند. 
وی ادامه داد: طبق گفته های مسوولان سازمان غذا و دارو  امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا واردات ۱۶ میلیون دوز واکسن پیش‌بینی شده بود که تا به اکنون محقق نشده است.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: طبق برنامه ریزی گذشته، اولویت توزیع واکسن آنفلوآنزا با سالمندان، افراد با بیماریهای زمینه‌ای، مادران باردار و بیماران سرطانی است. 
شهریاری افزود: از مردم تقاضا می‌کنیم برای تهیه واکسن آنفلوآنزا به داروخانه‌ها مراجعه نکنند چرا که هنوز واکسنی بین داروخانه‌ها توزیع نشده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.