مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تصمیم‌گیری در خصوص تداوم برگزاری کلاسهای درس مدارس این استان و حضور فیزیکی دانش‌آموزان در آنها بر عهده ستاد استانی مبارزه با کروناست.

تداوم کلاسهای حضوری مدارس خراسان رضوی منوط به تصمیم ستاد استانی کرونا

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده اظهار داشت: تا کنون در خصوص نحوه آغاز به کار مدارس  خراسان رضوی  بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در استان عمل شده است.

وی ادامه داد: از دیروز در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که ادامه فعالیت مدارس به صورت حضوری و یا با استفاده از فضای مجازی بر عهده ستادهای استانی مقابله با کرونا باشد و علت آن هم تفاوت استانها در میزان و نحوه شیوع بیماری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر این اساس از این پس ملزم به رعایت تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا هستیم.

خدابنده افزود: تا کنون در ستاد استانی هیچ گونه تصمیم‌گیری در این خصوص اخذ و به این اداره کل در خصوص نحوه حضور دانش آموزان در مدارس اعلام نشده است.

سلامت دانش‌آموزان اولویت نخست   
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد نیز در همین خصوص گفت: در شرایط کنونی اهمیت سلامت دانش آموزان بیشتر از آموزش آنان است لذا برای پیشگیری از کرونا در بین دانش آموزان و کادر آموزشی باید تنها بر روی تدریس غیر حضوری متمرکز شد.
دکتر علی بیرجندی‌نژاد به تصمیمات ستادهای ملی و استانی مبارزه‌ با ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: در خصوص مدارس به صراحت اعلام کردیم که شرایط مناسبی برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد.
وی افزود: بچه‌ها در مدارس امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ندارند و حضورشان با عدم اجرای دستورالعملهای بهداشتی همراه است.
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: موج سوم شیوع ویروس همه‌گیر کرونا آغاز شده و روند ابتلای شهروندان به بیماری کووید ۱۹ رو به افزایش است.

بیرجندی نژاد افزود: در چنین شرایطی هرگونه سهل‌انگاری مردم در استفاده از ماسک، اقدام به سفرهای بین‌شهری و حضور بدون اقدامات پیشگیرانه شهروندان در اجتماع عامل تشدید انتقال ویروس کرونا و شیوع بیشتر بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر وضعیت شیوع ویروس همه‌گیر کرونا با سرعت و شدت کنونی آن پیش برود شاهد اوج‌گیری خطرناک بیماری ناشی از آن در همه کشور خواهیم بود. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.