استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت محمد مصطفی(ص) مظهر و نمونه اعلای یک انسان‌ کامل و اخلاق‌مدار است، گفت: اولین قدم برای نزدیک شدن به اهل‌بیت(ع) صداقت و راست‌گویی است زیرا هیچ‌کس به واسطه دروغ به اهداف مقدسه نمی‌رسد.

صداقت و راست‌گویی اولین قدم برای نزدیک شدن به اهل‌بیت(ع)

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه در ویژه‌برنامه تبلیغی‌فرهنگی حرم مطهر رضوی که در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار و به صورت تصویری برای زائران پخش شد، ابراز کرد: برای مسلمانان، سیره نبوی سرمشقی نیکوست.
وی با بیان آیه ولایت که خداوند می‌فرماید «إِنّما وَلیّکُمُ اللهُ و رَسولُهُ و الّذینَ ءَامَنوا الَّذینَ یُقِیمُونَ الصَّلوةَ و یؤتُونَ الزَّکوة و هُم راکِعونَ؛ ولی شما فقط خدا، پیامبر(ص) و مؤمنانی هستند که نماز را به پا داشته، در رکوع زکات می‌دهند.» گفت: خداوند متعال در این آیه ما را به پیروی از ائمه معصومین(ع) امر می‌کند. لذا وظیفه ما این است که پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) را الگوی برنامه زندگی خود قرار دهیم.
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه باید زینت اهل‌بیت(ع) باشیم، اظهار کرد: ایمان به خدا و عمل صالح انسان را به مسیر ائمه معصومین(ع) هدایت می‌کند.
وی افزود: عملی که با خلوص نیت انجام شود، مورد قبول درگاه الهی است.
خطیب بارگاه مطهر امام رضا(ع) با بیان اینکه پیروی از اهل‌بیت(ع) انسان را به عالم ملکوتی متصل می‌کند، ابراز کرد: در قرآن کریم پیامبران به عنوان امانت‌داران و انسان‌هایی امین معرفی شده‌اند. لذا پیروی از سیره آن بزرگواران تنها راهکار ماندگاری در مسیر حق است.
وی صداقت و امانت داری را دو ویژگی برجسته مکتب نبوی برشمرد و گفت: اولین قدم برای نزدیک شدن به اهل بیت(ع) صداقت و راست‌گویی است زیرا هیچ‌کس به واسطه دروغ به اهداف مقدسه نمی‌رسد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.