کفار و مشرکان از بدو ظهور دین مبین اسلام با هدف نابودی این دین الهی و آسمانی توطئه‌ها و فتنه‌های متعددی را برای ایجاد تفرقه در میان مسلمانان طراحی و اجرا کرده‌اند.از همین رو با شیوه‌ها و شگردهای مختلف به خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی(ص) اهانت کرده‌اند که جدیدترین این اهانت‌ها در عصر کنونی همزمان با هفته وحدت از سوی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به بهانه آزادی بیان، صورت گرفته است.

اهانت به رسول الله(ص) بخشی از پروژه اسلام ستیزی استکبار جهانی
هفته وحدت بهترین زمان برای ترویج فرهنگ وحدت و ایجاد اتحاد و بصیرت افزایی میان مسلمانان جهان نسبت به استکبار جهانی است. از همین رو با حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا حق پناه، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با محوریت تحلیل توطئه‌های قدیم و جدید علیه اسلام به گفت‌وگو می‌نشینیم که حاصل این هم‌کلامی را در ادامه می‌خوانید.
در صدر اسلام چه توطئه هایی برای جلوگیری از هدایت بشیریت و نجات جامعه از گمراهی توسط رسول الله(ص) رخ داد؟
قوم مشرک قریش در دوران صدر اسلام با شگردهای مختلف در پی ایجاد انفعال در وجود مقدس حضرت رسول‌الله(ص) بود؛ مشرکان قریش در نخستین شگرد خود، حضرت رسول‌الله(ص) را وادار به سازش با دشمنان اسلام کردند. همچنین مشرکان با هدف جلوگیری از بیان حقانیت اسلام توسط پیامبر مکرم اسلام، به ایشان پیشنهادات سازش‌کارانه می‌دادند و حضرت را وادار به سکوت می‌کردند اما حضرت محمد(ص) در جواب می‌فرمودند: «از شما اَجری نمی‌طلبم».
یکی دیگر از شیوه‌های قوم قریش برای منفعل ساختن پیامبر مکرم اسلام «ترور شخصیت وی از طریق ایجاد جنگ روانی» بود که این ترور شخصیت بیشتر از سوی نزدیکان ایشان صورت می‌گرفت.
شایعه‌سازی و شایعه پراکنی از دیگر شگردهای قوم مشرک قریش برای تضعیف محبوبیت حضرت محمد مصطفی(ص) در میان مسلمانان بود که مشرکان با ایجاد شایعاتی مبنی بر اینکه حضرت رسول الله(ص) مسبب ایجاد تفرقه میان مردم است، به دنبال تضعیف محبوبیت حضرت خاتم النبیین(ص) در میان مسلمانان بودند.

آیا مشرکان با به کارگیری شگردهای روحی و روانی موفق به ایجاد سکون در پیامبر گرامی اسلام شدند؟
شگردهای روحی و روانی قبیله قریش برای ایجاد انفعال در وجود مقدس حضرت رسول الله(ص) کارآمد نبود اما قوم ظالم و ستمگر قریش «آزار جسمی اصحاب و خاندان حضرت رسول‌الله(ص)» از جمله ضرب و شتم به وسیله سنگ، ریختن آشغال بر سر پیامبر، شکنجه اصحاب وفادار پیامبر و ... را در دستور کار قرار داد.
یکی دیگر از شیوه‌های رفتاری مشرکان با حضرت رسول‌الله(ص) «برخورد علمی با قرآن کریم» بود که آن‌ها پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) را جادوگر خطاب می‌کردند و مدعی بودند که همانند قرآن کریم می‌توانند بیاورند. هدف آن‌ها کاهش هیبت قرآن بود اما موفق نشدند.
اصحاب و خاندان پیامبر مکرم اسلام با پایداری، صبر و بردباری و مجاهدت با جان و مال خویش برای حفظ دین مبین اسلام در برابر مشرکان قریش مقاومت و مبارزه کردند و در نهایت دشمنان اسلام، تسلیم ایمان و تقوای اصحاب و خاندان پیامبر اسلام شدند.
آیا توهین و هتک حرمت از سوی بدخواهان و مشرکان نسبت به حضرت رسول‌الله(ص) سابقه دارد؟
توهین و هتک حرمت از سوی بدخواهان و مشرکان نسبت به حضرت رسول‌الله(ص) از بدو ظهور اسلام تا کنون ادامه داشته و دارد اما حضرت رسول الله(ص) با هدف هدایت جامعه و نجات بشریت از گمراهی در میان مردم حضور پیدا کردند ولی هدف مشرکان و کفار از توهین کردن به حضرت محمد(ص) از بدو ظهور اسلام تا کنون حذف و نابودی معارف ناب نبوی جهت ممانعت از هدایت و نجات بشریت از گمراهی بوده و هست.
دلیل توهین و اهانت به حضرت رسول‌الله(ص) از سوی رئیس جمهور فرانسه به بهانه آزادی بیان چیست؟
توهین و اهانت به حضرت رسول‌الله(ص) در عصر کنونی به وسیله کتاب، کاریکاتور و به بهانه آزادی بیان از سوی کشورهای اروپایی و غربی با حمایت سیاستمداران ظالم صورت می‌گیرد؛ تنها علت این توهین‌ها بغض و کینه نهفته کفار و مشرکان نسبت به دین مبین اسلام است چراکه با پیشرفت روزانه اسلام در سطح جهان، احساس خطر می‌کنند.
لطفا نظر خود را در خصوص پروژه اسلام ستیزی و اسلام هراسی غرب در سطح جهان بفرمایید؟
پروژه بلند مدت اسلام ستیزی و اسلام هراسی کفار و مشرکان در سطح جهان با چاپ کتاب توهین آمیز نسبت به پیامبر اسلام(ص) در اوایل انقلاب اسلامی توسط سلمان رشدی آغاز شد و طالبان با حمایت غرب با کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در افغانستان آن را ادامه دادند و سپس این پروژه منحوس با ظهور تروریست‌های تکفیری داعش با تجاوز و کشتار در عراق و سوریه شدت گرفت و امروزه رسانه‌ها و دولتمردان فرانسوی از جمله رئیس جمهوری فرانسه با اهانت به وجود مقدس حضرت محمد(ص) به بهانه آزادی بیان تداوم اجرای این پروژه را برعهده دارد.
وظیفه مسلمانان جهان برای مقابله با توطئه و فتنه‌های استکبار جهانی چیست؟
وظیفه مسلمانان جهان برای مقابله با توطئه و فتنه‌های غربی، وحدت کلمه و بصیرت است چراکه وحدت کلمه مانع ایجاد تفرقه در میان مذاهب گوناگون و بصیرت موجب شناخت فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان می‌شود.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.