گوشی‌های هوشمند ۵G GLOBAL در سال ۲۰۲۲ به ۷۵۰ میلیون واحد خواهد رسید.

افزایش ۷۵۰ میلیونی گوشی‌های هوشمند ۵G در سال ۲۰۲۲

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، در اجلاس صنعت زیست محیطی تیانی ، مدیر عامل کوالکام ، استیو مولنکوف سخنرانی کرد، علاوه بر China Telecom ، تولیدکنندگانی مانند Huawei ، ZTE ، MediaTek ، Samsung و Xiaomi نیز در این کنفرانس شرکت کردند. مدیر عامل کوالکام گفت : "ارتباطات بی سیم به یک فناوری اتصال عالی تبدیل شده است ، بنابراین روند تجاری ۵G همانطور که انتظار می‌رود سرعت بیشتری می‌گیرد."

علاوه بر این ، مدیر عامل کوالکام، استیو مولنکوف معتقد است که تا سال ۲۰۲۲ ، فروش جهانی گوشی های هوشمند ۵G به ۷۵۰ میلیون دستگاه خواهد رسید. بعلاوه ، پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳ تعداد اتصالات ۵G جهانی بیش از ۱ میلیارد باشد. اگر اینگونه باشد ، دو سال سریعتر از ۴G خواهد بود. در سال ۲۰۲۵ ، تعداد اتصالات ۵G جهانی نزدیک به ۳ میلیارد خواهد بود و ترافیک ۵G ۴۵٪ از ترافیک داده‌های شبکه تلفن همراه جهانی را تشکیل می‌دهد.



توسعه شبکه ۵G بسیار گسترده بوده است و علی رغم فوران اولیه و تئوری‌های پی در پی که روند را کمی کند می‌‍کند، این توسعه هنوز عظیم است.

کوالکام سه سیستم عامل تراشه جدید ۵G RAN را راه اندازی می کند

کوالکام اخیراً از راه اندازی یک سری سیستم عامل های تراشه زیرساخت شبکه ۵G برای طیف گسترده ای از ایستگاه های پایه ماکرو که از MIMO عظیم برای فشرده سازی ایستگاه های پایه پشتیبانی می‌کنند ، خبر داد. با این اقدام، کوالکام اکوسیستم سلولی مجازی سازی و تغییر قابلیت همکاری شبکه‌های دسترسی رادیویی (RAN) را تسریع می‌کند.

سه سیستم عامل شامل:

۱. پلت فرم واحد فرکانس رادیویی کوالکام

۲. پلت فرم واحد توزیع شده کوالکام

۳. توزیع پلت فرم واحد رادیویی کوالکام

این سه سیستم عامل اولین دسته از راه حل‌ها است که به اپراتورهای پیشرو گوشی هوشمند امکان می‌دهد نسل جدیدی از شبکه‌های RAN مجازی (vRAN) مستقر شوند. علاوه بر این ، این سیستم عامل ها برای حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات ارتباطی برای تبدیل شبکه های عمومی و شبکه های خصوصی سازمانی بی سیم به سیستم عامل‌های نوآورانه برای تحقق پتانسیل کامل ۵G طراحی شده‌اند.



پلت فرم سری ۵G RAN به منظور حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات شبکه موجود و در حال ظهور ، به سرعت بخشیدن به استقرار و تجاری سازی تجهیزات و ویژگی های vRAN می پردازد. همچنین ، باید نیازهای ۵G شبکه های عمومی و خصوصی را برآورده کند. پلت فرم جدید فوق الذکر معماری کاملاً مقیاس پذیر و بسیار انعطاف پذیر را برای استقرار ایستگاه های پایه کلان و ایستگاه های پایه کوچک فراهم می کند، این برنامه از تمام گزینه های تقسیم عملکرد ۵G بین واحدهای توزیع شده (DU) و واحدهای رادیویی (RU) پشتیبانی می‌کند و این به مکمل قوی موجود کوالکام به محصولات ۵G RAN ایستگاه های پایه تبدیل شده است.

کوالکام در حال کار با اپراتورهای پیشرو گوشی هوشمند در صنعت برای سرعت بخشیدن به انتقال به تجهیزات ارتباطی نسل بعدی است. اولین نمونه‌های مهندسی پلت فرم Qualcomm ۵G RAN باید در نیمه اول سال ۲۰۲۲ موجود باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.