رئیس‌جمهوری فرانسه وزیر دفاع آلمان را که گفته بود اتحادیه اروپا همچنان به آمریکا نیاز دارد، به باد انتقاد گرفت.

اظهارات وزیر دفاع آلمان مکرون را خشمگین کرد

قدس آنلاین: «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در اظهاراتی تند از «آنه گرت کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان انتقاد کرد. این مقام آلمانی در مقاله ای که پیش از انتخابات آمریکا منتشر شد، تاکید کرده بود اروپا هنوز به آمریکا نیاز دارد.

خبرگزاری د.پ.آ. آلمان امروز (دوشنبه) در این رابطه نوشت: رئیس جمهوری فرانسه ، اظهارات وزیر دفاع آلمان ر ا به باد انتقاد گرفته و گفته است که وی به ایده استقلال استراتژیک اروپا بدبین است.


مکرون ۴۲ ساله با صراحتی غیرمعمول در مصاحبه ای با مجله پاریسی 'قاره بزرگ' (Grand Continent) که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: «من فکر می کنم این برداشت نادرستی از داستان است. خوشبختانه تا جایی که من می دانم صدراعظم آلمان این خط را دنبال نمی کند.»

پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آغاز ماه نوامبر ، کرامپ-کارن باوئر مقاله مهمان خود را تحت عنوان 'اروپا هنوز به آمریکا نیاز دارد' در پورتال اینترنتی پولیتیکو منتشر کرد. سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان (CDU) در آنجا نوشت که «توهمات استقلال استراتژیک اروپا» باید پایان یابد زیرا «اروپایی ها قادر به جایگزینی نقش تعیین کننده آمریکا به عنوان یک تأمین کننده امنیت نیستند.»

بر این اساس سخنان مکرون در مصاحبه با 'قاره بزرگ' در پاسخ به این اظهارات بود. وی بار دیگر خواستار استقلال اروپا از آمریکا شد و افزود: «ایالات متحده، فقط اگر خود را جدی بگیریم و در دفاع از خود حاکم باشیم، اروپاییان را به عنوان متحد می پذیرد.» رئیس جمهوری فرانسه پیش از این نیز بارها بر لزوم تشکیل ارتش مستقل اروپایی تاکید کرده است.

در واکنش به این سخنان، «فرانسیسکا برانتنر» سخنگوی فراکسیون حزب سبز در پارلمان اروپا انتقاد مکرون از کرامپ-کارن باوئر را کاملاً موجه دانست. وی گفت: «ما نباید از همان ابتدا هرگونه حق حاکمیت خود را انکار کنیم بلکه باید به طور فعال روی آن کار کنیم. این دقیقاً همان چیزی است که ایالات متحده از ما طلب می کند.» به گفته وی دولت آلمان باید همراه فرانسه ، به جای کاستن از سرعت همکاری ها ، موتور توسعه بیشتر اروپا باشد.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.