در آیینی یاد و نام دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده با حضور مدیر عالی حرم مطهر رضوی در آستان ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) گرامی داشته شد.

گرامیداشت یاد دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  ، آیین گرامیداشت یاد دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده، شب قبل بعد از نماز مغرب و عشا با حضور محمد مهدی برادران، مدیر عالی حرم مطهر رضوی و حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی و برخی از مدیران این آستان مقدس با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و بدون حضور زائران در رواق دارالذکر حرم مطهر برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم راشد یزدی در این آیین که به دلیل عدم حضور مردم از رسانه ملی و استانی به طور زنده پخش شد با محوریت جایگاه شهید و شهادت به ایراد سخنرانی پرداخت.
راشد یزدی به آیه شریفه «وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَکِن لاَّ تَشْعُرُونَ» اشاره و شهادت را ارزنده‌ترین نوع مرگ در مکتب اسلام یعنی مرگ سرخ بیان کرد و گفت: شهادت معتبرترین و والاترین نوع مرگ بشر محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم کسانی را که در مسیر الهی جانفشانی کرده‌اند، زنده و جاویدان در بهشت می‌داند از همین رو انسان‌های فهمیده می‌توانند مقام والا و با عظمت شهادت و شهدا را درک کنند.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مخلوقات الهی، کلمات رب الارباب هستند، افزود: کلمات رب الارباب به دو دسته کلمات طیبه و کلمات خبیثه تقسیم بندی می‌شوند که کلمات طیبه شامل حضرات عیسی(ع)، موسی(ع)، ابراهیم(ع) و شهدا است بدین ترتیب شهدا یکی از کلمات طیبه هستند که ریشه آن‌ها در حق و حقانیت مستحکم شده است.
راشد یزدی با تاکید بر اینکه مزار پاک شهدای در قلب و سینه مومنان قرار دارد، افزود: بدون شک خون به زمین ریخته شده شهید والامقام فخری زاده موجب تربیت و رشد نخبگان متعدد در حوزه علم و فناوری هسته‌ای کشور خواهد شد از همین رو دشمنان خبیث و احمق جمهوری اسلامی ایران بدانند که با ترور دانشمندان ایرانی نمی‌توانند موجب تضعیف در عزم و اراده ملت ایران در تقویت حوزه نظامی و علمی شوند.
در پایان امیر عارف در وصف دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده به شعرخوانی و سپس به ذکر مصیب اهل‌بیت(ع) پرداخت.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.