معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: پایه اقتصاد این استان بر مبنای زائران و امر زیارت شکل گرفته است از این رو بحران کرونا بیشترین خسارت را به خراسان رضوی در سطح کشور وارد کرد.

 اقتصاد خراسان رضوی زائر محور است /رشد ۸برابری سرمایه گذاری در شهرک صنعتی کاویان

علی رسولیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: خراسان رضوی در طول ۸ماه ابتدایی سال جاری از لحاظ جهش تولید در وضعیت خوبی نسبت به سایر استان های کشور  قرار دارد.

وی تصریح کرد: مثلا در بازدید از شهرک صنعتی کاویان ، مسئولان این شهرک اعلام کردند سرمایه گذاری در این شهرک در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸برابر افزایش پیدا کرده  و ۳۳۰نفر اشتغال جدید نیز در این شهرک ایجاد شده است.

رسولیان با اشاره به اینکه استاندار فعلی خراسان رضوی نگاه ویژه ای به  طرح‌های اقتصادی ، سرمایه‌گذاری و ظرفیت مرزها و معادن دارند، افزود: یکی از اهداف استان در حوزه اقتصادی حمایت از اشتغال روستایی به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به کلان شهر ها است که دراین زمینه تاکنون منابع خوبی برای استان جذب شده است که لازم است دستگاه های اجرایی خراسان رضوی برای پرداخت و هزینه این منابع  در مسیر و جهت واقعی برای  اشتغال زایی در طرح های روستایی  مدیریت مناسبی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی  ادامه داد: همچنین در سال جاری سعی کردیم  مشکلات واحدهای تولیدی موثر استان  را که منجر به نیمه فعال یا تعطیل شدن آنها شده اند  را از طریق  مواردی نظیر  کارگروه ستاد تسهیل، کلینیک صنعت و مرکز شبانه روزی فوریت های رسیدگی به واحدهای تولیدی برطرف و زمینه فعالیت مجدد آنها را فراهم نماییم که د راین زمینه نتایج خوبی نیز بدست اورده ایم.

رسولیان با بیان اینکه ۱۵هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۴قانون بودجه سال جاری برای بخش تولید استان اختصاص داده شده است، افزود: نرخ مشارکت اقتصادی نیروی کار در خراسان رضوی در طول ۶ماهه ابتدایی سال جاری ۴۲/۲درصد و نرخ بیکاری نیز در این مدت در استان ۵/۷درصد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب  ۲/ درصد و ۲/۶درصد کاهش داشته اند.

وی افزود: باید یک واقعیت را بپذیریم و آن اینکه اقتصاد خراسان رضوی به جهت آنکه استان زائر پذیری است و سالانه  پذیرای میانگین ۳۰میلیون زائر داخلی و بین المللی است  بر پایه زائران و امر زیارت رونق دارد، از این رو کرونا  و عدم حضور زائران  بیشترین خسارت را به این استان در سطح کشور وارد کرد که نیاز است مسئولان کشوری در این باره و در جهت جبران این خسارت ها نگاه ویژه ای به خراسان رضوی داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.