مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با معرفی اعضای هیات مدیره جدید انجمن موسیقی استان که در حکم نخستین هیات موسس انجمن موسیقی استان هستند زمینه استقلال و جدا شدن آن از انجمن موسیقی کشور فراهم شد.

روند استقلال انجمن موسیقی خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، جواد روشندل افزود: تاکنون انجمن موسیقی خراسان رضوی  به صورت شعبه‌ای از انجمن موسیقی کشور فعالیت می کرد و فرآیند برگزاری انتخابات آن از سوی تهران ابلاغ می‌شد.

وی اضافه کرد: با این دیدگاه که "ایران،تهران نیست" و اهتمام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت و رشد فعالیتهای هنری استانها، اساسنامه‌ای در تهران تدوین و پیشنهاد شد تا براساس آن انجمن موسیقی استانها دیگر شعبه‌ای از انجمن موسیقی کشور نباشند و به صورت مستقل مدیریت شوند.

مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این اساسنامه قرار است پس از بررسی استانها به وزارتخانه ارسال تا براساس آن اساسنامه کلی برای انجمنهای موسیقی در کشور تدوین و ابلاغ شود.

روشندل افزود: به منظور استقلال انجمنهای موسیقی، اسامی تعدادی از افراد توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به انجمن موسیقی کشور پیشنهاد شد تا انجمن از بین هشت تا ۱۰ نفر از افراد پیشنهاد شده، چهار نفر را به عنوان اعضای هیات مدیره انجمن موسیقی استان به مدت ۲ سال انتخاب کند.

وی ادامه داد: اعضای هیات مدیره جدید انجمن موسیقی خراسان رضوی مجتبی قیطاقی، حامد طاهری تهرانیان، هادی رضایی و مهدی ترکمن هستند که نقش هیات موسس را ایفا و بسترهای مناسب را برای برگزاری انتخابات انجمن و مجمع عمومی آن فراهم می‌کنند، همچنین این افراد می‌توانند در نشستهای آینده خود از بین خود یا از بین سایر افراد، فردی را به عنوان رییس انجمن موسیقی خراسان رضوی انتخاب کنند.

بیش از ۴۰ گروه فعال حرفه‌ای در انواع موسیقی سنتی، پاپ و مقامی و ۱۹ هزار نفر نوازنده و فعال موسیقی در خراسان رضوی شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.