استاندار خراسان رضوی بر اهمیت تحرک بخشی در زیرساخت‌های مناطق کمتر توسعه یافته تأکید کرد و گفت: اشتغال‌زایی و کارآفرینی از اولویت‌های ما در مناطق محروم است.

اشتغال‌زایی و کارآفرینی از اولویت‌های ما در مناطق محروم است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  استانداری خراسان رضوی، در کارگروه نظارت و هماهنگی برنامه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، محمدصادق معتمدیان با تقدیر از فعالیت‌های بسیج سازندگی در توسعه فعالیت‌های عمرانی و  همراهی با دستگاه‌های اجرایی در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت: خوشبختانه میان بسیج سازندگی و دستگاه‌های اجرایی همگرایی، تعامل و هم‌افزایی صورت گرفته است.
استاندار خراسان رضوی امضای تفاهم‌نامه در سطح ملی میان دو نهاد را نشان از عزم جدی سپاه و دولت برای کمک به مناطق کمتر توسعه یافته دانست و افزود: تداوم این همکاری می‌تواند منشأ اقدامات مفید و راهگشایی در حوزه محرومیت‌زدایی باشد.
وی مدیریت زمان در پروژه‌های محرومیت‌زدایی را مهم توصیف کرد و یادآور شد: با حضور بسیج سازندگی و به دلیل وجود روحیه کار جهادی همواره سرعت تکمیل پروژه‌ها بالا خواهد رفت.
معتمدیان یکی دیگر از مزایای حضور بسیج سازندگی در پروژه‌ها را کاهش هزینه و افزایش کیفیت عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری و همراهی بسیج سازندگی به بخش‌های محروم خراسان رضوی رسیدگی کنیم.
استاندار خراسان رضوی بر تحرک بخشی در زیرساخت‌های مناطق کمتر توسعه یافته تأکید کرد و افزود: اشتغال‌زایی و کارآفرینی از اولویت‌های ما در مناطق محروم است.
وی به لزوم تناسب میان اقتصاد و اقلیم در روستا اشاره کرد و یادآور شد: باید ظرفیت هر منطقه به درستی شناسایی شود و بر اساس پتانسیل‌های موجود برنامه‌ریزی صورت گیرد.
معتمدیان یکی دیگر از ضرورت‌های توسعه مناطق محروم را احیای قنوات دانست و افزود: در تلاش هستیم تا طی سال آینده بتوانیم بودجه لازم برای این موضوع را به تصویب برسانیم.
استاندار خراسان رضوی بر تسریع در روند ساخت مسکن در روستا نیز تأکید کرد و گفت: احداث منازل مسکونی در مناطق روستایی مهم‌ترین عامل در تثبیت و بازگشت جمعیت است.
وی توسعه و ترویج مشاغل خانگی، کسب و کار خرد، پرورش دام مولد و سبک را از جمله عوامل توسعه مناطق محروم عنوان و تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در روستا نیز باید به سرعت تعیین تکلیف شود.
معتمدیان در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد نهضت گلخانه در استان اشاره کرد و گفت: در مناطق کم آب همچون خراسان رضوی باید به دنبال روش‌هایی برای کاهش مصرف آب باشیم.
استاندار خراسان رضوی بر تسریع روند انعقاد تفاهم‌نامه در این زمینه تأکید کرد و افزود: در مناطقی که استعداد دارد، باید زمینه احداث گلخانه را فراهم کنیم.
در این جلسه همچنین رئیس سازمان بسیج  سازندگی کشور نیز گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در نقاط مختلف کشور ارائه کرد و گفت: وظیفه ما محرومیت‌زدایی و سازندگی است.
سردار محمد زهرایی، کشف و توانمندسازی جوانان را از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: هیچ انتفاعی مد نظر ما نیست و ما رقیب دستگاه‌های اجرایی نیستیم بلکه همراه و پشتیبان آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.