مسبب اصلی وضعیت بوجود آمده در بازار سرمایه شخص آقای رئیس جمهور است؛ ایشان مردم را به سرمایه گذاری در بورس ترغیب کرده و بعد آنرا مثل یک توپ وسط زمین بازی رها کرده است و وزرای کابینه ایشان هم در نقش بازیکنان ایفای نقش کرده و هر کدام از راه رسیده‌اند لگدی به این توپ زده‌اند.

 مسبب اصلی وضعیت بازار سرمایه شخص آقای رئیس جمهور است/ رانت ناشی از  ارز ۴۲۰۰ تومانی در تأمین نهاده‌های دامی از کسری بودجه بیشتر است

«محسن علیزاده» عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورایعالی بورس و عضو کمیسیون اقتصادی در گفت و گو با قدس آنلاین و در واکنش به اظهارات «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور که از مجلس خواسته بود در بورس دخالت نکند، گفت: اتفاقا کسی که حق اظهار نظر در رابطه با چنین موضوعاتی(بورس و بازار سرمایه) را ندارد مسئول دفتر رئیس جمهور است؛ بنده به عنوان عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورایعالی بورس و تمام نمایندگان مجلس مطابق با قانون اساسی حق اظهار نظر در رابطه با مسائلی همچون اتفاقات بازار سرمایه و بورس را دارم.

مسبب اصلی وضعیت بوجود آمده در بازار سرمایه شخص آقای رئیس جمهور است

علیزاده تأکید کرد: اگر دولت می‌خواست وضعیت بورس را سر و سامان ببخشد باید طی ۶ ماه گذشته که ریزش‌ها آغاز شد، این کار را انجام می‌داد. نکته اینجاست که خود دولت مسبب اصلی اتفاقات بورس است و موظف است که این وضعیت را بهبود ببخشد. امروز مسبب اصلی وضعیت بوجود آمده در بازار سرمایه شخص آقای رئیس جمهور است؛ ایشان مردم را به سرمایه گذاری در بورس ترغیب کرده‌اند و بعد آن را مثل یک توپ وسط زمین بازی رها کرده است و وزرای کابینه ایشان هم در نقش بازیکنان ایفای نقش کرده و هر کدام از راه رسیده‌اند لگدی به این توپ زده‌اند؛ وزیر اقتصاد، وزیر صمت، وزیر نفت و بانک مرکزی هریک به زعم خودشان تصمیمی در این رابطه اتخاذ کرده اند در حالی که هیچ کس سرپرستی کار را برعهده نگرفته است؛ آقای رئیس جمهور وقتی مردم را دعوت به سرمایه گذاری در بورس دعوت می‌کردند باید تکلیف حمایت از بازار را برای کابینه مشخص می‌کردند.

آقای رئیس جمهور باید وظیفه مدیریت کابینه را در مسئله بورس برعهده می‌گرفت

وی در این رابطه افزود: از طرفی بانک مرکزی می‌خواهد سود سپرده‌ها را افزایش بدهد، وزارت نفت می‌گوید سهام شرکت‌های پالایشی را به صورت بلوکی عرضه خواهد کرد، وزارت صمت گفته است قیمت فولاد را خودش مشخص خواهد کرد؛ نمی‌شود که هر کس هر تصمیمی که دوست دارد بگیرد بدون در نظر گرفته عواقب آن و به بازار سرمایه آسیب برساند. باید یک رهبری واحد وجود داشته باشد که این نقش را باید آقای رئیس جمهور برعهده می‌گرفت و اگر تا امروز این کار را نکرده‌اند امروز باید ورود کند.

علیزاده با اشاره به استعفای قالیباف رئیس سازمان بورس دلیل این استعفا را عدم حمایت لازم از سوی دولت علی الخصوص شخص آقای رئیس جمهور عنوان کرد و تصریح کرد: آقای رئیس جمهور تکلیفی را که باید در رابطه با بورس به وزرای کابینه می‌کرد انجام نداده است. اینکه بگوییم با استعفای قالیباف بازار روند مثبتی پیدا خواهد کرد اساًسا غلط خواهد بود؛ امروز ما شاهد مثبت شدن بازار و شاخص بورس بودیم که دلایل آن را می‌توان نهایی شدن بحث تغییر قدرت در آمریکا و انتشار گزارش های بسیار خوب ۹ ماهه شرکت های حاضر در بورس طی یکی دو روز اخیر و اخبار امیدبخشی که همتی رئیس بانک مرکزی در تصحیح اظهارنظر آقای رئیس جمهور مبنی بر کمک کردن به وزارت اقتصاد در حمایت از بازار سرمایه دانست.

تغییرات بسیار خوبی در بودجه توسط کمیسیون تلفیق ایجاد شده است

علیزاده در رابطه با اظهار نظرهای متفاوت در رابطه با بودجه از سوی برخی نمایندگان مجلس و احتمال رد شدن کلیات بودجه نیز گفت: بله اظهارنظرهای متفاوتی در این رابطه صورت گرفته است اما تغییرات بسیار خوبی در بودجه ایجاد شده است یعنی بودجه‌ای که قرار است کمیسیون‌تلفیق بیرون بیاید با بودجه‌ای که از سوی دولت تقدیم شده بود بسیار متفاوت خواهد بود و تغییرات صورت گرفته مثبت و خوب بوده است.

رانت بوجود آمده از محل ارز ۴۲۰۰ تومانی در تأمین نهاده‌های کشاورزی و دامی از کسری بودجه بیشتر است!

عضو کمیسون اقتصادی مجلس پیرامون حذف احتمالی ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی نیز تصریح کرد: در اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی ایجاد رانت کرده شکی نیست؛ با دیدن اطلاعات به دست آمده در رابطه با ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌توان به عمق فاجعه ایجاد شده از این محل پی‌برد که چه فسادی از قبل ارز ۴۲۰۰ تومانی ایجاد دشه است؛ به طور مثال فقط و فقط در تامین نهاده‌های کشاورزی و دامی رانت بوجود آمده از محل ارز ۴۲۰۰ تومانی از کسری بودجه الان ما خیلی بیشتر است!

یکبار باید سختی حذف ارز ترجیحی را پذیرفت تا فساد ریشه کن شود

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تأکید کرد: وقتی شما چنین فسادی را مشاهده و درک می‌کنید بدون شک خواهید گفت که "این محل رانت" باید از بین برود؛ از طرفی حذف این ارز ترجیحی کار بسیار سختی است اما یکبار برای همیشه باید این سختی را پذیرفت تا فساد ریشه کن شود. بنده از حذف احتمالی ارز ترجیحی نگرانم و نگران بخش‌هایی هستم که قرار است بر اثر حذف این ارز آسیب جدی ببینند اما وقتی این حجم از رانت را دیدم اصرار می‌کنم که یکبار برای همیشه این اقدام را برای حذف ارز ترجیحی انجام دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی۳۱۳ ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 1
    یک نکته خطاب به آقای رئیسی. آیا جرات دارید با اصلا مایل به اینکار هستید،؟؟؟ ترک فعلهای روحانی را پیگیری کنید یک نمونه اهمال در پشتیبانی بورس تنها یکی از هزاران ترک فعلهای روحانیست ،،،!!!!
  • علی۳۱۳ ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    یک نکته جهت یاد آوری به خدمت آقای رئیسی، آیا جرات دارید، یا اصلا مایل به این کار هستید،؟؟ ترک فعلهای روحانی را پیگیری کنید این افتضاح در بورس به گفته نماینده ناظر مجلس در بورس تنها یکی از هزاران ترک فعل روحانیست یا، دوباره پای مصلحت نظام دربین است و یا حرف مفت وحدت بین قوا
  • اکبر ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    خب مشخص که دولت مسئول اما با حرف زدن و شعاردادن که سرمایه سوخته مردم برنمیگرده! یه کار عملی انجام بدید.
  • اکبر ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    خب مشخص که دولت مسئول اما با حرف زدن و شعاردادن که سرمایه سوخته مردم برنمیگرده! یه کار عملی انجام بدید.
  • رسول ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    بابا دردمونو به کی بگیم؟ سرمایه مون دود شد رفت هوا..خب مگه نمیگفتن زندگیتونو به بورس بسپارید پس چی شد؟ بدبخت شدیم به خدا..همه سرمایه مون و به باد دادید ..اقای رئیس جمهور چرا ساکتی؟
  • زهرا ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    0 0
    الان قوه قضائیه چرا ورود نمیکنه به مسئله بورس؟ خط قرمز؟ سرماتیه مردم و گرفتید ازشون باهاش کسری بودجه تونو پر کردید بعد ولشون کردید به امون خدا؟ اسمتون و گذاشتید مسلمون؟