نماینده تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از شاخص ها نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان سرآمد است که از ان جمله می توان به حوزه سلامت، آموزش، نظامی، انرژی هسته ای و امید به زندگی اشاره کرد .

جمهوری اسلامی در بسیاری از شاخص ها در جهان سرآمد است/شاه بزرگترین سرقت تاریخ را انجام داد

محسن زنگنه با حضور در موسسه فرهنگی قدس، در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: ابتدا در توضیح و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران  طی ۴۲ سال گذشته  ابتدا باید برای نسل جوان تبیین شود  که نظام در چه شرایطی کشور را در سال ۵۷ تحویل گرفت.

وی بابیان اینکه به فرموده امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ، جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی از صفر شروع کرد و کشور  را تحویل گرفت، افزود: در سال ۵۶ کشور بالغ بر ۶.۵ میلیون بشکه نفت  در روزتولید و حدود ۵.۸میلیون آن  را صادر می کرده است که بر پایه این درآمد،  حدود  ۸۵درصد بودجه کشور از محل درآمد نفتی بوده است .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود:  همچنین در سال ۵۶ بالغ بر ۲۰۰صنعت بزرگ در کشور فعال بوده اند که تکنولوژی آنها از خارج وتوسط مهندسان و  افرادی از کشورهای دیگر مدیریت می شده اند و مالکان آنها نیز اکثرا به نظام پهلوی وابسته بودند که با پیروزی  انقلاب اسلامی همه آنها ازکشور خارج شدند، از این رو صنعت کشور نیز عملا فلج و سرمایه گذاران نیز کشور را رها کردند.

*بزرگترین سرقت تاریخ

 وی افزود: همچنین طبق اظهار نظر  یکی از رسانه های خارجی سرقتی که شاه از ایران در سال ۵۷ انجام داد  و میزان طلا و ارزی که از کشور خارج کرد هنوز در دنیا تکرار نشده است و از ان به عنوان بزرگترین سرقت تاریخ یاد می شود.  

زنگنه بیان داشت: از طرفی برخی انقلاب ها بعد از پیروزی بلافاصله بدون هیچ گونه فشار و تحمیلی از سوی نظام بین الملل شروع به ساخت و بازسازی کشورشان می کنند اما انقلاب اسلامی  به محض پیروزی  در سال ۵۷ابتدا با تحریم های شدید و سپس با یک جنگ ناخواسته ۸ساله مواجه شد که  این جنگ تحمیلی ۴۰۰میلیارد دلار هزینه برای کشور به بار آورد  که این عدد ۴برابر هزینه تولید ناخالص داخلی یک سال کشور  در دهه شصت  بود .

نماینده تربت حیدریه، مه و لات و زاوه در مجلس شورای اسلامی  افزود: از طرف دیگر منافقین داخلی ، برخی مسئولان دلسوز کشور از جمله رئیس جمهور و نخست وزیر تا رئیس قوه قضائیه که جزو بهترین نیروهای مذهبی بودند  را ترور و شهید کردند که ۱۷ هزار ترور در طول چهار دهه اخیر در کشور رخ داد که  باعث از بین رفتن بهترین ظرفیت های انسانی نظام شدند .

زنگنه با بیان اینکه جمهوری اسلامی در این شرایط کشور را تحویل گرفت ، افزود: در این شرایط و فضا ، کشور به دستاوردهای عظیمی دست پیدا کرده است که به نوعی یک معجزه در تاریخ قلمداد می شود که در آینده بیشتر شناخته خواهد شد و نسل های بعدی با بررسی و تحلیل مسائل به پیروزی و پیشرفت های کشور با وجود این همه تحریم و فشار بیشتر پی خواهند برد.

وی با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا در طول این چهار دهه با ایران همیشه وجود داشته است و متکی بر حضور فرد یا افراد خاصی در این کشور نبوده است، بیان داشت:   امروز اگر در خاورمیانه که جزو پر تنش ترین مناطق جهان است یک بررسی صورت بگیرد مشخص خواهد شد  که جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از شاخص ها نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان سرآمد است که از ان جمله می توان به حوزه سلامت، آموزش، نظامی، انرزی هسته ای  و امید به زندگی اشاره کرد .

زنگنه با بیان خاطره ای از یک کنفرانس در مالزی افزود: در این کنفرانس  یک استاد اقتصاد دانشگاه این کشور به من  اعلام کرد که اگر تحریم هایی که در حال حاضر برای کشور شما بویژه برای  بانک مرکزی وجود دارد  یک هفته برای مالزی اعمال شود، این کشور  به طور کلی فلج خواهد شد .

*جریان نفوذ

وی ادامه داد:  انقلاب اسلامی با وجود این شرایط و دشمنی ها امروز به این سطح از دستاوردها دست پیدا کرده است،  از طرفی افرادی با ریشه فکری جریان نفوذ و متصل به جریان قبل از انقلاب نیز در طول این چهار دهه در داخل کشور و بعضا در بدنه اجرایی حضور داشته و برخی سم پاشی ها را در زمینه قانون گذاری، اجرا و حتی مسائل مدیریتی  انجام داه اند.

زنگنه افزود:  همچنین تبلیغات سهمگین فرهنگی که علیه انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۲ سال گذشته رخ داد باعث شد بسیاری از سرمایه های علمی و فکری کشور به دلیل همین تبلیغات از کشور خارج شوند .

وی تصریح کرد: دستاورد ها و تاثیرات جمهوری اسلامی ایران امروز تا دورترین نقاط دنیا پیش رفته است به طوری که مثلا در موضوع شهادت شهید سلیمانی مردم اغلب کشورهای دنیا در جهت حمایت از خون او قیام و برائت خود را از عاملان این ترور اعلام کردند، همچنین در ماراتن کرونا علی رغم برخی بی تدبیری ها و سوء مدیریت ها اما ایران توانست به خوبی آن را مهار و در ساخت برخی تجهیزات مورد نیاز و حتی واکسن این ویروس در دنیا پیشرو باشد.

 نماینده تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: برای ادامه مسیر جمهوری اسلامی مبتنی بر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید بر دو موضوع توجه بیشتری شود . یکی از آنها موضوع مدیریت است و باید سیستم مدیریتی کشور قوی و شایسته سالاری جایگزین حزب گرایی و قبیله گرایی شود و موضوع دوم نیز مسئله نظارت است که کم کاری در این زمینه در برخی از مقاطع زمانی باعث ایجاد فساد در کشور شده است و علی رغم ساختارهای نظارتی نظیر قوه قضائیه، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و تعزیرات حکومتی برخی فساد های کلان  طی دهه های مختلف رخ داد. از این رو نیاز است در این زمینه با وحدت رویه انسجام بیشتری در حوزه شناسایی و برخورد با فساد صورت بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.