حسین درودیان گفت: دولت هر چند عنوان می کند بالاترین حقوق مدیران خود ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است اما همواره ثابت کرده که به اشکال مختلف دریافتی های مدیران خو را از این اعداد بالاتر می‌ برد.

دیوان محاسبات مراقب میزان دریافتی مدیران دولتی باشد

حسین درودیان اقتصاددان و مدرس دانشگاه تهران در خصوص میزان حقوق و مزایای تعیین شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به قدس آنلاین گفت: در اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ که به دست مجلس رسیده دولت بالاترین حقوق و دستمزد را ۳۱ میلیون و۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته است هر چند این رقم نسبت به دستمزدها و حقوق کارگران و کارمندان معمولی رقم بسیار زیادی به شمار می‌رود اما مسأله این است که اگر دولت واقعا همین عدد را به صورت رقم نهایی به مدیران ارشد خود پرداخت کند خوب است در غیر این صورت براین مورد باز اشکالات اساسی وارد است.

استاد اقتصاد با اشاره به اینکه متأسفانه دولت راه‌هایی برای دور زدن قانون انتخاب می کند درخصوص بحث پرداختی ها به مدیران دولتی خاطر نشان کرد: به هر حال امیدواریم این رقم واقعا پرداخت شود چرا که اصولا دولت ثابت کرده که این ارقام فقط روی کاغذ می‌ماند و بس! یعنی مدل دیگری و آنچه که دلخواه دولت است عمل می‌شود که این موضوع جای انتقاد فراوانی دارد.

درودیان دراین باره توضیح داد: دولت هر چند عنوان می‌کند بالاترین حقوق مدیرانش ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است اما همواره ثابت کرده که به اشکال مختلف دریافتی‌های مدیران خو را از این اعداد بالاتر می‌برد لذا براساس تجربه می توان گفت قطعا بیش از رقم ۳۱ میلیون تومان دریافتی خواهند داشت یا اینکه دو برابر رقم اعلامی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای سال آینده به مدیران مورد نظر دولت پرداخت می‌شود که اصل بی عدالتی در جامعه است.

حسین درودیان دراین باره خاطر نشان کرد: به هر حال ورود دستگاه‌های نظارتی مثل دیوان محاسبات برای این موارد بسیار ضروری و الزامی است به این دلیل که دیوان محاسبات حتماً باید از این موضوع مراقبت کند که آیا واقعا دولت به مدیران مورد نظر خود همین مبلغ   ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را واریز می‌کند یا خیر.

وی در انتهای بحث خاطر نشان نمود: اگر واقعاً میزان پرداختی اشاره شده عملی شود اتفاق خوبی است که عددی که عنوان می شود اعمال شود اما مطمئن هستیم که پرداختی‌ها از منابع مختلف از عدد ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حتم تجاوز می‌کند و دو برابر می‌شود، بنابراین در لایحه نویسی دولت پیشرفتی صورت نگرفته و این موضوع  دستاورد مثبتی برای بودجه نویسی دولت محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.