محمود واعظی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت از تصمیم جنجالی رئیس جمهور برای انتصاب غلامرضا شریعتی استاندار پرحاشیه خوزستان به ریاست سازمان ملی استاندارد دفاع کرد.

دفاع واعظی از انتصاب جنجالی روحانی/ وزیر اطلاعات از رئیس جمهور تذکر گرفت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین واعظی در جمع خبرنگاران در واکنش به انتقادهایی که نسبت به انتصاب غلامرض شریعتی استاندار پر حاشیه خوزستان به عنوان رئیس سازمان ملی استاندارد در سطح جامعه مطرح شده با بیان اینکه وزارت کشور در ۱۰ یا ۱۵ محور، مسائلی مانند مسائل امنیتی، سرمایه گذاری و ارتباط با مردم را جزو معیارهای ارزیابی استانداران در نظر گرفته است، گفت: استاندار خوزستان با همان ارزیابی‌ها، در موارد دیگر جزو استاندارهای خوب است. ضمن اینکه این استاندار توانسته استانی با وضعیت حساس و با وسعتی که دارد را به خوبی اداره کند. حال یکی از این موارد دست مطبوعات افتاده و نمی‌دانم چگونه از وزارت کشور خارج شده و این درست نیست که براساس این کاغذ یک استاندار را ارزیابی کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: این حق یک استاندار نیست که اگر در موارد بسیاری عملکرد مناسب داشته به خاطر یک مورد خاص کنار گذاشته شود. کما اینکه در این ایام به ما نامه‌هایی از سوی نمایندگان، مسئولان و مردم استان خوزستان رسید که از ما می‌خواستند او را از استانداری برنداریم.

واعظی یادآور شد: وقتی فردی استاندار می‌شود، مدیریت عالی و کلان استان را دارد و طبیعی است که خیلی بهتر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نمی‌تواند چیزی را پنهان کند. به همین دلیل رییس جمهوری برای وزارت صمت از یک استاندار استفاده کرد. وقتی پستی در سطح وزیر و بالاتر خالی می شود، با ارزیابی رییس جمهوری، استانداران گزینه های معرفی برای این پست ها هستند. به این معنا زمینه برای ارتقای افرادی که در کشور زحمت می‌کشند، وجود دارد.

مردم این یک ماه را  همراهی کنند، سفرهای نوروزی ممکن خواهد بود

واعظی در مورد شرایط نوروز امسال و محدودیت های کرونایی هم با بیان اینکه برای برنامه نوروزی سخت‌گیری‌های ما مقداری ادامه می‌یابد، اظهار داشت: اما  در صورت همکاری مردم، ستادهای استانی و استانداری‌ها و وجود وضعیت مناسب تا پایان اسفند با توجه به اینکه مردم در یکسال گذشته سفر نرفته‌اند و بتوانند از این فرصت استفاده بهتری داشته باشند، سازوکار جدیدی را برای تعطیلات نوروزی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف گذشته که هدف گردشگری ما در چند شهر و استان و تراکم تنها در شمال، مشهد، شیراز و اصفهان بود، بدنبال این هستیم تا با یک ساز و کار جدید این هدف گردشگری را به استان‌های دیگر نیز بکشانیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بعد از ظهر هم رییس جمهوری جلسه‌ای را در خصوص بحران کرونا گذاشته است و شنبه هم جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود، افزود: اگر بتوانیم از این یک ماه به خوبی استفاده کنیم و مردم همکاری کنند، سعی می‌کنیم مردم تا ایام تعطیلات مقداری آزادی تردد و سفر داشته باشند.

واعظی  پاسخ به سوال دیگری درباره  اظهارات محمود علوی وزیر اطلاعات پیرامون فتوای رهبر انقلاب در مورد حرمت سلاح هسته‌ای، گفت: موضع نظام و دولت تغییر پیدا نکرده و فتوای رهبری به قوت خود باقی است و این فتوا چیزی نیست که با یک حرف تغییر کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا آقای روحانی در این زمینه به وزیر اطلاعات تذکری داده است یا خیر، گفت: بله رئیس جمهور به ایشان تذکر دادند.

رئیس دفتر روحانی در مورد ادعای دادستان کل اوکراین مبنی بر اینکه ایران اسناد درخواستی کیف در مورد سقوط هواپیمای این کشور را ارائه نمی دهد و و ایین امر سبب شده تا  تردیدها در مرود این پرونده بیشتر شود، با تاکید بر اینکه : در تماس‌هایی که میان مسوولان ایران و اوکراین بود تمامی آنچه می‌خواستند بدانند به آنان اطلاع داده شد، گفت: دادستان پرونده در جلسات چنین اظهاراتی نکردند اما شاید به عنوان یک کار تبلیغاتی سخنانی گفتند که خیلی در جریان پشت پرده این مطلب نیستم.

ورق برگشته و ترامپ دیگر نیست، امیدواریم مجمع درباره FATF تصمیم بگیرد

واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره اتمام بررسی مجدد موضوع FATF در مجمع تا پایان سال و ارزیابی دولت از این دور ورود مجمع به موضوع هم گفت: از اینکه این مسئله تا پایان سال تعیین تکلیف شود، استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برخی بر این باور بودند چون ترامپ بنا را بر این گذاشت تا فشار حداکثری باشد و تحریم ادامه یابد، حتی اگر ما در مجمع تشخیص هم تصمیم بگیریم، این تصمیم ما در سایه تحریم‌های آمریکا عملا کارایی ندارد، افزود: حالا ورق عوض شده به این معنا که تمام علائمی که از روسای جمهور کشورها و مقامات سیاسی کشورهای مختلف دریافت می کنیم و اظهارنظرهایی که در داخل آمریکا می‌کنند درباره بازگشت به برجام و برداشتن تحریم‌ها است. ‌

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها این قضیه را منوط کردند به اینکه اول ایران برای بازگشت به برجام اقدام کند و ما هم می‌گوییم ابتدا آمریکا باید اقدام کند، گفت: به احتمال زیاد تحریم‌ها برداشته می‌شود،ما براساس اصول و مواضعی که داریم، اعلام کردیم آمریکا باید به تعهدات خود برگردد تا ما هم برگردیم. به نظر می‌رسد گذشت زمان این موضوع را روشن می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:باید در مجمع تشخیص برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد تا بعد از برداشته شدن تحریم‌ها روال تعاملات بانکی را داشته باشیم. اگر تحریم‌ها برداشته شود و روال تعاملات بانکی به قبل بازنگردد، پاسخی برای مردم نداریم. امیدواریم تصمیمی که گرفته می‌شود در راستای منافع کشور و داشتن روابط بانکی سالم باشد. آماده هستیم تا همکاری کنیم و تصمیم خوبی گرفته شود و مردم از آن سود ببرند.

نه وزیر خارجه قطر پیغامی آورده بود نه ما پیغامی فرستادیم

واعظی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره درباره سفر وزیر خارجه قطر به ایران و رایزنی‌های وی در تهران که سفری غیر مترقبه در رسانه ها خطاب شد و اینکه او حامل پیام یا پیشنهادی در موردمو برجام یا مذاکرات منطقه ای بوده؟  گفت: در دنیای امروز ارتباط بین همسایگان و کشورهای دوست رایج است و سفر غیر مترقبه معنایی ندارد. در واقع سفرها مثل سفرهای گذشته نیست و صبح می‌آیند و بعد از ظهر می‌روند. این سفرها در بین کشورهای همسایه و دوست مرسوم است و تنها مربوط به ما نیست و در بسیاری از کشورهای جهان این اتفاق می‌افتد.

 رییس دفتر رییس جمهوری گفت: سفر وزیر امور خارجه قطر اول در ارتباط با روابط دوجانبه و آینده منطقه با توجه به تغییرات در روابط آنان با عربستان بوجود آمده بود و گزارشی در این ارتباط به ما دادند.  همچنین نظر ما را نسبت به  آینده برجام و تحولات آن جویا شدند و تبادل نظر کردیم. نه ایشان پیغامی داشتند و نه ما پیغامی را توسط ایشان فرستادیم.

امیدواریم تا آخر اسفند بودجه نهایی شود

واعظی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قدس انلاین درباره اظهارات برخی از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق در مرود اینکه دولت ارقام بودجه را تغییر نداده و در اصلاحیه خود تنها ارقام لایحه را شفاف کرده، با بیان اینکه من از مجلس به خاطر همکاری و تصویب کلیات بودجه تشکر می‌کنم، اظهار داشت:  با مجلس شورای اسلامی در ارتباط با بودجه در دو هفته گذشته همکاری بسیار نزدیکی داشتیم و به دنبال صحبت روسای دو قوه کمیته مشترکی در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد که اعضای هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس هم در این کمیته حضور داشتند.

وی افزود: جلسات مختلفی در این کمیته برگزار شد و  نتیجه این جلسات چارچوب اصلاحی بود که ما برخی از پیشنهادات مطرح شده در کمیسیون تلفیق که فکر می‌کردیم قابل اجراست و برای بودجه کشور مفید است را پذیرفتیم. از همان اول اعلام کرده بودیم مجلس، کمیسیون تلفیق و هر جای دیگر برای داشتن بودجه بهتر به ما کمک کند، استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه  آنها هم هر جا از لایحه که فکر می‌کردند قابل اجرا نیست، باعث تورم می‌شود یا درآمدهایی که حاصل نمی‌شود را پذیرفتند، گفت: نتیجه توافق در چندین جلسه انجام شده در ستاد اقتصادی دولت با حضور رئیس‌جمهور و همچنین در دولت بحث شد و یکشنبه شب پیشنهادات خود را ارائه کردیم که در مجلس هم بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و با رای خوبی هم تصویب شد.

واعظی با تاکید بر اینکه نباید فضای خوب به وجود آمده بین دولت و مجلس در ارتباط با بودجه را با اظهار نظر یک یا دو نفر از کمیسیون تلفیق و یا در بیرون کمیسیون تلفیق به موضوع اختلافی تبدیل کنیم، اظهار کرد: به نظر می‌رسد فضای خوبی است و دولت و مجلس با هم همکاری می کنند تا هفته آخر اسفند بتوانیم بودجه را داشته باشیم.

ادامه دارد...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.