معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، ویژه برنامه های فرهنگی - مذهبی صحن پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) حرم مطهر رضوی را تشریح کرد.

اعلام برنامه های فرهنگی - مذهبی صحن پیامبر اعظم حضرت محمد(ص)

به گزارش قدس آنلاین، امشب همزمان با شب عید بزرگ مبعث، صحن جامع حرم مطهر رضوی به نام مبارک پیامبر اعظم(ص) تغییر نام خواهد داد و به محل اصلی برگزاری ویژه نامه های آستان قدس برای ترویج اسلام ناب محمدی و توسعه برنامه های فرهنگی مذهبی این حوزه تبدیل خواهد شد. در آستانه این تغییر نام، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس، ویژه برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری در صحن پیامبر اعظم(ص) را تشریح کرد.
ظرفیت تازه برای گسترش و تعالی آموزه های اسلام ناب محمدی
حجت الاسلام «حجت گنابادی نژاد» در این باره گفت: با نامگذاری بزرگترین صحن حرم مطهر رضوی به نام مبارک پیامبر اعظم(ص)، فرصتی مهیا شده تا برنامه های فرهنگی و مذهبی حرم مطهر گسترش بیشتری پیدا کند و به شکل ویژه در این صحن مهم برگزار شود.
وی تصریح کرد: اگرچه تا به امروز نیز برنامه های معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس، در راستای نشر آموزه های اسلام ناب محمدی و سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) بوده، اما بستری که با نام گذاری صحن پیامبر اعظم(ص) فراهم شده، ظرفیت تازه ای را برای توسعه این برنامه ها ایجاد کرده است.
هر روز صبح، زیارت پیامبر از بعید
گنابادی نژاد به برخی برنامه های هفتگی پیش بینی شده برای برگزاری در این صحن نیز اشاره و تصریح کرد: این برنامه ها، هر روز صبح با قرائت زیارت «پیامبر(ص) از بعید» آغاز خواهد شد. همچنین در برخی ایام هفته، زیارت نامه پیامبر گرامی اسلام(ص)، بعد از اذان ظهر قرائت خواهد شد و زائران رضوی آن را زمزمه خواهند کرد. درباره اهمیت قرائت زیارت پیامبر(ص)، همین بس که حضرت رسول(ص)، در حدیثی فرموده اند «هر کس مرا زیارت کند چه در حال حیات و چه در حال ممات من در قیامت او را زیارت می کنم و او را از وحشت روز قیامت نجات خواهم داد».
شرح کتاب «سن النبی» و سیره پیامبر(ص)
به گفته معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری در صحن پیامبر اعظم(ص)، شرح کتاب «سنن النبی» است؛ در این کتاب آداب، سنن و شیوه های رفتار حضرت محمد(ص) شرح داده شده و تلاش خواهد شد با دعوت از سخنرانان و کارشناسان مذهبی، ابعاد مختلف این کتاب برای زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) تبیین شود. آداب معاشرت پیامبر(ص)، آداب سفر، آداب مسکن، آداب نماز و روزه، آداب صدقه و آداب حضرت رسول در قرائت قرآن و دعا، از جمله مباحث این کتاب است که بررسی آن، زائران و مجاوران را با سبک زندگی پیام گرامی اسلام(ص) بیشتر آشنا خواهد کرد.
گنابادی نژاد افزود: علاوه بر آن، بخشی از برنامه های هفتگی صحن پیامبر اعظم(ص) به معرفی و تبیین سیره حضرت رسول(ص) اختصاص خواهد یافت که تلاش می کنیم با بهره گیری از منابع دینی و کارشناسان خبره مذهبی، سطح شناخت عموم زائران در این حوزه را ارتقا بدهیم.
ویژه برنامه های قرآنی
گنابادی نژاد افزود: صحن پیامبر اعظم(ص) همچنین در طول هفته محل برپایی ویژه برنامه های قرآنی خواهد بود، چرا که به فرموده حضرت محمد(ص)، «قرآن و اهل بیت(ع)» دو امانت گرانبهایی است که ایشان در اختیار بشریت گذاشته اند و ما باید تلاش به بهترین شکل ممکن حافظ این امانت باشیم، به همین دلیل یکی از بهترین و مهم ترین برنامه ها، برپایی محافل قرآنی در صحن پیامبر اعظم(ص) خواهد بود.
وی ادامه داد: با این نگاه و رویکرد، محافل ترتیل خوانی قرآن کریم هر روز در این صحن برپا خواهد شد و علاوه بر آن، هر هفته یک کرسی تلاوت نیز خواهیم داشت.
به گفته معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، ویژه برنامه های دیگری نیز برای برگزاری در صحن پیامبر اعظم(ص) پیش بینی شده است که از آن جمله می توان به تبلیغات محیطی دائمی با استفاده از احادیث پیامبر(ص)، پخش برنامه های صوتی و تصویری از نمایشگرها، اجرای دیوار نگاره ها و معرفی کتاب اشاره کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.