مازندران- بارش برف که در آخرین روز هفته گذشته هم‌زمان با هشدارهای سازمان هواشناسی استان مازندران را فراگرفته موجب انسداد بسیاری از راه‌های اصلی و فرعی شد.

برف در جاده‌های مازندران کولاک کرد؛ تردد فقط با زنجیر چرخ

قدس آنلاین-گروه استان ها: بارش باران و برف که از پنجشنبه‌شب در مازندران باریدن گرفته روز جمعه شدت گرفت و موجب کندی تردد در جاده‌ها و انسداد برخی از راه‌های اصلی و فرعی شد.

جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر چهار محور مواصلاتی و ارتباطی مازندران به مناطق مرکزی استان است که به دلیل بارش سنگین برف در شامگاه جمعه با اخلال در تردد روبرو شدند. 

هواشناسی مازندران در این رابطه پیش‌بینی کرده است این سامانه بارشی تا اواخر روز شنبه مهمان این خطه از شمال کشور خواهد بود و در این مدت مردم استان علاوه بر بارش برف و باران، وزش شدید باد و برودت دما را تجربه می‌کنند. 

تردد فقط با زنجیر چرخ

در همین راستا مرکز مدیریت راه استان مازندران از مردم و مسافران خواست تا اطلاع بعدی و عادی شدن شرایط از تردد در جاده‌های کوهستانی استان خودداری کنند و در صورت ضرورت برای تردد در جاده‌های کوهستانی لازم است تمام تجهیزات زمستانی ازجمله زنجیر چرخ و مواد غذایی کافی را به همراه داشته باشند. 

پلیس‌راه مازندران نیز پیش‌ازاین هشدار داده بود که در مبادی جاده‌های اصلی مأموران پلیس‌راه از تردد خودروهای در جاده‌های کوهستانی بدون به همراه داشتن زنجیر چرخ جلوگیری خواهند کرد. 

انسداد محور هراز و کندوان

در همین حال بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز مدیریت راه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران، جاده هراز و کندوان به دلیل بارش سنگین برف و کولاک مسدود شد.

طبق گزارش جمعه‌شب مرکز مدیریت اداره کل راهداری مازندران در حال حاضر بارش برف در جاده هراز در محدوده آب اسک تا گالری امامزاده هاشم سنگین بوده که منجر به انسداد این مسیر شده است. 

همچنین در جاده کندوان نیز بارش سنگین برف در محدوده هزار چم تا تونل کندوان در جغرافیای مازندران و تا محدوده استان البرز در حال باریدن است و با حضور عوامل راهداری و پلیس‌راه تردد خودرویی در این جاده و جاده هراز ممنوع و مسدود شد. 

مرکز مدیریت راه راهداری محور سوادکوه را تنها مسیر دسترسی و ارتباطی مازندران به استان تهران دانست و اعلام کرد که ترافیک در برخی بخش‌های این جاده سنگین است. 

بر اساس گزارش مرکز مدیریت راهداری مازندران تردد در محدوده بشل و ولی‌آباد جاده سواکوه در مسیر جنوب به شمال با ترافیک سنگین و نیمه سنگین خودرویی همراه است که علت آن لغزندگی سطح جاده و همچنین مسدود شدن جاده هراز و کندوان است. 

علاوه بر این تمامی جاده‌های کوهستانی استان برفی گزارش می‌شود و محورهای داخلی استان نیز با بارش باران مواجه هستند. 

یخبندان شبانه

سازمان هواشناسی مازندران در همین حال با اعلام اینکه بارش باران و برف در مازندران تا پایان  امروز شنبه  ادامه دارد از کاهش دمای هوا  و یخبندان خبر داد.

بر اساس این پیش‌بینی ، هوای مازندران روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده صاف تا نیمه‌ابری است ، ولی صبح یکشنبه بسیاری از مناطق شاهد یخبندان خواهند بود.

هوای مازندران روز سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته آینده هم صاف تا نیمه‌ابری باقی می‌ماند و شهروندان شاهد افزایش نسبی دما خواهند بود. ساکنان دامنه‌ها و ارتفاعات هم وزش باد گرم را تجربه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.