مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: تست مولکولی پی.سی.آر از مسافران بالای هشت سال که از کشورهای پرخطر به مشهد سفر کرده‌اند، در فرودگاه انجام می‌شود.

تست کرونا از مسافران خارجی در فرودگاه مشهد انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمود امانی  افزود: با توجه به ابلاغ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد، مراقبت و نمونه‌گیری از مسافران خارجی ورودی به این فروگاه از امروز به صورت ویژه‌تر دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: طبق این دستورالعمل، از مسافران ورودی از سایر کشورها نیز که در غربالگری مشکوک شناخته شوند، تست پی.سی.آر گرفته می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان ‌رضوی گفت: همچنین تمامی مسافران خارجی هنگام ورود به فرودگاه و پیش از گیت گذرنامه، ملزم به ارائه جواب منفی تست مولکولی پی.سی.آر هستند و باید مورد تب سنجی و غربالگری نیز قرار گیرند.
وی افزود: طبق این دستورالعمل کشورهای انگلستان، آفریقای جنوبی،آرژانتین، آنگولا، برزیل، کلمبیا، پرو، گینه و تمامی کشورهای قاره اروپا از جمله کشورهای پرخطر هستند و عراق نیز در لیست کشورهای با شرایط ویژه و پرخطر قرار دارد.

امانی با تاکید بر اجتناب از سفرهای غیرضروری در ایام نوروز به دلیل شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: این فرودگاه با رعایت دستورالعملها و پروتکلهای بهداشتی آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مسافران را دارد و مسافران نیز باید الزامات بهداشتی را رعایت کنند.
قبل از شیوع کرونا روزانه ۴۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا می‌شدند و این فرودگاه ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور بود که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.