رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ضمن انتقاد از واکسیناسیون قطره چکانی کادر بهداشت و درمان گفت: این همه شعار دادیم و کادر بهداشت و درمان را قهرمان سلامت خواندیم اما هنوز قریب به اتفاق کادر درمان ما واکسنی دریافت نکرده اند.

قهرمانان سلامت چه زمانی واکسینه خواهند شد؟

به گزارش قدس آنلاین، علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در سطح خراسان رضوی بیشترین تعداد شهدای سلامت از جامعه پزشکی بوده است و از این میان پزشکان فعال در بخش خصوصی باز بیشترین شهدا را در راه حفظ سلامت جامعه تقدیم کرده‌اند. اما با گذشت بیش از یک سال از آغاز پاندمی و در حالیکه انتظار می‌رفت همه کادر بهداشت و درمان کشور تا پایان سال ۱۳۹۹ واکسینه شوند. هنوز هیچ خبری از واکسن نیست.

او با اشاره به اینکه هر روز تماس‌های زیادی از سوی اعضاء سازمان نظام پزشکی مبنی بر پیگیری زمان توزیع واکسن و واکسیناسیون گسترده برای کادر درمان و جامعه پزشکی دریافت می‌شود؛ افزود: متاسفانه و در کمال شرمندگی مجبوریم که در پاسخ به همکارانمان بگوییم که صبر کنند؛ "هنوز واکسنی به ما نرسیده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: مناسب‌ترین کار در این شرایط بحرانی اهتمام به خرید واکسن از هر منبع معتبر و واکسینه کردن مردم است. متاسفانه در این زمینه کم کاری شده است. طبق آمارها جمعیت بسیار اندکی واکسینه شده‌اند. در بدو ورود واکسن اعلام شد پس از واکسیناسیون کادر درمان واکسیناسیون سالمندان و گروه‌های در معرض خطر آغاز خواهد شد. اما متاسفانه شاهد بودیم هنوز واکسیناسیون کادر درمان فعال در مراکز سانتر کرونا به طور کامل انجام نشده بود به صورت نمادین خبر انجام واکسیناسیون سالمندان منتشر شد. کادر درمان در کنار مردم، عزیزانشان را از دست می‌دهند و باوراینکه یک مرحله در واکسیناسیون جلو رفته‌ایم با انعکاس اخبار اینچنینی واقعیت را تغییر نخواهد داد.
بیرجندی نژاد با اشاره به اینکه کنترل پاندمی از طریق واکسیناسیون زمانی موفق خواهد بود که حدود ۸۰ درصد جامعه در ظرف چند ماه واکسینه شوند؛ بیان کرد: ادامه این روند قطره چکانی و کند واکسیناسیون یعنی شکست حتمی ما در کنترل پاندمی هر لحظه امکان جهش ویروس به نحوی که واکسن‌های فعلی را بی‌اثر و یا کم اثر کند وجود دارد از اینرو تا قبل اینکه همه چیز دوباره به نقطه صفر برسد باید با واکسیناسیون گسترده شیوع بیماری را مهار کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.