مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: سال سخت و پرفراز و نشیبی داشتیم و اولویت ما سروسامان شرایط مالی باشگاه بود.

اولویت بهبود شرایط مالی بود/ آرامش را به پرسپولیس برگرداندیم

به گزارش قدس آنلاین، «جعفر سمیعی» روز چهارشنبه در نشست خبری خود، اظهار داشت: سالی سخت و پر فراز و نشیب را در پرسپولیس پشت سر گذاشتیم. در این سال دو عزیزی که سالیان سال برای پرسپولیس افتخار آفرینی کردند از دست دادیم و امیدوارم روح این عزیزان قرین رحمت الهی باشد.

وی افزود: از زمانی که مدیرعامل شدم، باشگاه از چند جهت دچار بحران بود. از نظر مالی، از نظر مدیریتی و از نظر شرایط روحی و روانی تیم در شرایط خوبی نبود. ما اولویت را روی این گذاشتیم تا مسائل مالی را سروسامان دهیم و آرامش لازم را به پرسپولیس بازگردانیم تا پرسپولیس در شرایط خوبی به فینال آسیا اعزام شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: بازیکنان از سال گذشته طلب‌هایی داشتند که در هیات مدیره تصمیم گرفتیم پیش از فینال با بازیکنان تسویه کنیم. تمام منابع مالی باشگاه در آن مقطع صرف پرداخت پول برانکو شده بود. ما به فکر این بودیم که منابع مالی خوبی تامین کنیم و این مبلغ را تامین کردیم. اگر آن پول سال گذشته نبود پرداختی بهتری به بازیکنان داشتیم.

وی اضافه کرد: سعی کردیم با بهترین امکانات تیم راهی فینال آسیا شود. پرواز اختصاصی، زمین تمرینی خوب از جمله اقداماتی بود که انجام دادیم. حتی پرسپولیس در آن مقطع لباس نداشت. پس از فینال بازیکنان از نظر روحی و روانی آسیب دیدند. برخی عوامل هم می‌خواستند پرسپولیس را به حاشیه بکشند اما با مدیریت توانستیم شرایط را کنترل کنیم تا تیم به روند پیروزی‌هایش بازگردد. ما در پرسپولیس میراث‌دار وضعیتی هستیم که از گذشته به ما ارث رسیده و باید برای حل آنها وقت بگذاریم. اگر آن مشکلات نبود می توانستیم کارهای زیربنایی خیلی خوبی انجام دهیم اما بیشتر انرژی ما صرف بدهی‌های گذشته می‌شود.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد مسائل مالی باشگاه، توضیح داد: باشگاه کارگزار دارد و این کارگزار همیشه یک گام از تعهداتش جلوتر بود. البته این کار در زمان من صورت نگرفت. ما در دی ماه با کارگزار به مشکل خوردیم و جلسات حقوقی مختلفی را گذاشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ادامه همکاری دهیم.

سمیعی اضافه کرد: قسمت زیادی از پول کارگزار صرف طلب بازیکنان و بدهی‌های گذشته باشگاه شده بود که قسمت اعظم آن مربوط به طلب برانکو بود. به خاطر نوع قرارداد با کارگزار نمی توانستیم منابع درآمد جدیدی داشته باشیم. به همین خاطر مبالغی را قرض کردیم تا مشکلات را حل کنیم. اگر این کار را انجام نمی‌دادیم با مشکلاتی مواجه می‌شدیم. پرسپولیس باشگاه بزرگی است و هزینه‌هایی دارد که این درآمدها کفاف آن را نمی‌دهد. ما برنامه ویژه ای داریم تا درآمد بیشتری را برای باشگاه بیاوریم.

وی اضافه کرد: با وجود مشکلات مالی سعی کردیم بهترین تدارک را برای تیم فراهم کنیم تا تیم بدون دغدغه، بهترین عملکرد را داشته باشد. ما جزو معدود تیم‌هایی هستیم که با پرواز چارتر سفرهایمان را انجام می‌دهیم. بهترین هتل و امکانات را برای تیم فراهم کردیم تا تیم با کمترین دغدغه برای هوادار در زمین بجنگد و دل هوادار را شاد کند.

سمیعی اضافه کرد: تعدادی از بازیکنان را از دست دادیم و به همین خاطر کادر فنی فهرستی به باشگاه داد تا نفرات جدیدی را جذب کنیم. مدیریت باشگاه تمام سعی و تلاشش را کرد تا خواسته‌های کادر فنی را تامین کند. در فضایی آرام، نقل و انتقالات را پیش بردیم و توانستیم مهدی ترابی، شهریار مغانلو و فرشاد فرجی را جذب کنیم. در این راه موانع زیادی مانند طلب سنگین یورویی بودیمیر که از گذشته به ما ارث رسیده بود را داشتیم. ۵۰۸ هزار یورو پول قرارداد به علاوه بر جریمه دیر کرد را باید به این بازیکن پرداخت می کردیم. ما با کمک مجید صدری توانستیم این پول را به باشگاه بیاوریم و این بدهی را پرداخت کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس اضافه کرد: مدیریت باشگاه به خاطر تحریم برای پرداخت پول بودیمیر خیلی اذیت شد اما در نهایت فیفا پنجره نقل و انتقالاتی را باز کرد. پس از حل مشکل بودیمیر سازمان لیگ به ما اعلام کرد که به خاطر بدهی داخلی نمی توانیم بازیکن جذب کنیم. نمی دانم چرا باید در زمان مدیریت ما این همه مشکل به ارث برسد. در همین راستا اقداماتی صورت گرفت تا  با طلبکاران تسویه کنیم و با برخی نیز توافق کردیم.

وی اضافه کرد: یکی از مواردی که از روز اول حضورم در پرسپولیس مطرح کردم موضوع مبارزه با فساد بود. در نقل و انتقالات نفراتی را به نحوی جذب کردیم که صلاح باشگاه در نظر گرفته شد. کادر فنی در این زمینه به ما خیلی کمک کرد.

مدیرعامل پرسپولیس اضافه کرد: تا الان ۳۰ درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت کردیم و تلاش می کنیم تا پیش از پایان سال درصدی دیگر هم پرداخت کنیم. از بازیکنان تشکر می کنم شرایط را درک کردند. تلاش می کنیم تا مشکلات را حل کنیم تا بازیکنان با روحیه‌ای مضاعف به کار های خود بپردازند.

سمیعی در مورد کارهای زیربنایی در باشگاه اضافه کرد: از هیات مدیره تشکر می کنم که کار اصلی را آنها انجام می‌دهند. آنها پشت پرده هستند و من گزارش کار آنها را ارائه می‌دهم. مجید صدری کارهای بزرگی را برای باشگاه انجام داده است. محمد علیپور هم از مدیران باسابقه ورزش است و طرح های او قوت قلبی برای ما است. از محمد فیاض هم تشکر می‌کنم. در هیات مدیره باشگاه همدلی وجود دارد که سرمایه پرسپولیس است و امیدوارم بتوانیم این سرمایه را حفظ کنیم. در هیات مدیره در مورد چارت تشکیلاتی باشگاه صحبت شد. این چارت مربوط به گذشته بود و به روز نبود. ما با کار کارشناسی توانستیم این چارت جدید را به تصویب هیات مدیره برسانیم و در سال آینده این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: زمان مدیریت من برخی مدیران باشگاه عوض شدند که کارهای بزرگی را انجام دادند. کمیته‌های انضباطی ونیروی انسانی از جمله کمیته‌هایی بوده که تشکیل شده‌اند. باشگاه پرسپولیس پرونده حقوقی زیادی نیز در دستگاه‌های مختلف داشت. ما ۳۷ پرونده در مرحله مقدماتی داریم و ۶۱ پرونده هم در مرحله بدوی و تجدید نظر قرار دارند و در این زمینه بخش حقوقی شبانه روز تلاش می‌کند. امیدوارم با این پیگیری‌ها بخش قابل توجهی از مشکلات حقوقی را سر و سامان دهیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: در بخش روابط عمومی تغییراتی داشتیم چرا که ارتباط با رسانه و هوادار موضوع مهمی بود و در همین راستا انتخاب درستی را انجام دادیم و تحول بزرگی داشتیم. همچنین برای تعامل بیشتر با رسانه و هوادار سخنگوی باشگاه را منصوب کردیم تا عملکرد و تصمیماتی که در بخش های مختلف باشگاه گرفته می شود را انعکاس دهیم. ابراهیم شکوری به عنوان یک دوست و برادر همیشه در کنار ما بود و با جان و دل برای باشگاه کار می کند. افراد زحمت کش زیادی پشت پرده هستند و پیروزی بازیکنان در زمین حاصل تلاش مجموعه است.

وی در مورد طلب پرسپولیس از afc خاطرنشان کرد: ما پیگیری کردیم اما امید داریم در آینده ای نه چندان دور با پیگیری و کمک دوستان در فدراسیون فوتبال به حقمان برسیم تا از مشکلات مالی عبور کنیم.

سمیعی تصریح کرد: ما در مورد مالکیت ورزشگاه کاظمی پیگیری زیادی کردیم و با شهردار تهران در این زمینه جلسه برگزار کردیم. امیدوارم بتوانیم سند مالکیت این ورزشگاه به نام پرسپولیس بخورد. در مورد ورزشگاه درفشی‌فر هم تلاش زیادی کردیم. سند مجموعه درفشی فر به نام پرسپولیس است و قرار شد این ورزشگاه را به عنوان کمپ بزرگ پرسپولیس در نظر بگیریم. امیدوارم سال آینده بتوانیم طرح را به مرحله اجرا برسانیم. در مورد ورزشگاه شهدای گمنام هم سند مالکیت به نام پرسپولیس خورده و برنامه داریم آن ورزشگاه را برای تیم‌های پایه آماده کنیم.

وی اضافه کرد: نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم که مشکلات باقی بماند. چاره‌ای جز قرض نبود و سعی می‌کنیم سر موقع این قرض را بازگردانیم. امیدواریم پاداش آسیایی را زود بگیریم و این بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

سمیعی در مورد مبارزه با فساد در باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: بحث مبارزه با فساد یکی از دغدغه‌های مردم است. در باشگاه پرسپولیس مشخص بود که بحث فساد در چه حوزه ای بود. بحث خرید بازیکنان و ... در دوران من کسی نمی تواند فسادی را انجام دهد. به گذشته کاری ندارم اما در زمان من این فساد صورت نمی‌گیرد.

وی در خصوص تیم‌های پایه تصریح کرد: در این چند ماه با مشکلاتی همراه بودیم که وقت چندانی نشد که به پایه‌ها بپردازیم. باید نگاه در پایه‌ها بازیکن‌سازی باشد نه نتیجه گرایی. البته نتیجه باید در خور باشگاه باشد اما در مجموع نگاه ما بازیکن‌سازی است. برنامه‌هایی داریم که سر و سامان اساسی بدهیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد ادامه همکاری با کارگزار تصریح کرد: قرارداد با کارگزار سه ساله است و در زمان مدیران قبلی بسته شده است. قرارداد سال اول اردیبهشت به پایان می رسد. هم ما و هم کارشناس بررسی می‌کنیم. باید منافع دو طرف در نظر گرفته شود و روی این مساله کار می‌کنیم.

سمیعی در رابطه عدم شفاف سازی او در مدیریتش در پرسپولیس اضافه کرد: سعی کردم تمام کارها شفاف باشد و اطلاعات لازم در اختیار رسانه و هوادار قرار بگیرد. طلب بودیمیر ۳۵ میلیارد نبود. اسناد مالی که این پول را آوردیم در ذیحساب موجود است و فکر نمی کنم تامین این پول کمکی به شفاف‌سازی باشد. همه این مسائل به صورت شفاف موجود است و دستگاه های نظارتی هم از آن اطلاع دارند.

وی با اشاره به  ادامه همکاری با افشین پیروانی تصریح کرد: افشین پیروانی قرارداد دارد و در خدمت او هستیم.

وی در خصوص شفاف سازی در مورد قرارداد یحیی گل محمدی تصریح کرد: اعلام رقم قرارداد اعضای تیم و سرمربی کاری حرفه‌ای نیست. اینکه ما مجدد با کادر فنی قرارداد بستیم تصمیم هیات مدیره بود که به جهت عملکرد خوب کادر فنی صورت گرفت. کادر فنی زحمات زیادی کشید و درآمدزایی کرد.

سمیعی در پاسخ به این پرسش که باشگاه تا اردیبهشت از کارگزار دریافتی نخواهد داشت، تصریح کرد: اینطور نیست کارگزار پرداختی نداشته باشد. کارگزار در اسفند، فروردین و اردیبهشت پرداختی خواهد داشت و ما به بازیکنان پول می‌دهیم.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد تمدید قرارداد با بازیکنان و شرایط نوراللهی و عالیشاه برای تمدید قرارداد اضافه کرد: از بازیکنانی که سالیان سال زحمت کشیدند دعوت کردیم به باشگاه برای تمدید قرارداد بیایند اما به خاطر فشردگی بازی‌ها، وقت نشد تا در خدمت آنان باشیم. باشگاه پرسپولیس خانه آن نفرات است.

کمترین بدهی را برای آیندگان به یادگار می‌گذاریم 

وی در بخش دیگری و در پاسخ به این سووال که چه برنامه‌ای دارید تا مدیر بعدی به دلیل بدهی از کادر مدیریت فعلی گلایه نداشته باشد، تصریح کرد: بعید می‌دانم که این جمله کلیشه‌ای به بایگانی سپرده شود، اما تلاش می‌کنیم که باری اضافه نکنیم. امیدوارم با کمک، همفکری و همکاری تمام اعضای خانواده بزرگ پرسپولیس روزهای خوبی را شاهد باشیم. من قول می‌دهم مشکلی به مشکلات اضافه نشود. دغدغه اصلی من هم این است که بتوانیم کمترین بدهی را برای آیندگان به یادگار بگذاریم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در رابطه با نقش اعضای هیات مدیره تصریح کرد: هیات مدیره خوبی داریم که فرمایشی نیست و همه تصمیمات باید مصوبات هیات مدیره را داشته باشد. نشست‌های منظمی برگزار کردیم و اتفاقات خوبی که در این مدت رقم خورد به دلیل تصمیم‌گیری‌های خوب هیات مدیره بود.

سمیعی در رابطه با اینکه آیا بدهی‌های باشگاه در زمان مدیریت او پرداخت خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: راه حلی جز قرض نداشتیم و ممکن بود نه پولی به بازیکن پرداخت شود و نه پنجره نقل و انتقالاتی باز شود. این مشکل را به صورت مقطعی حل کردیم و از طرفی پیگیر مطالبات از AFC هستیم تا حقمان را بگیریم. همچنین طرح اقتصادی داریم.

وی در رابطه با اینکه برخی سایت‌های شرط‌بندی به ترکیب دسترسی دارند، اضافه کرد: اگر اسناد و مدارکی در این زمینه وجود داشته باشد، برخورد خواهیم کرد.

وی در مورد برنامه باشگاه برای سفر به هند و بازی در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: به تعطیلات ابتدایی سال خوردیم. کارهای مقدماتی سفر انجام شده و سعی می‌کنیم تیم با کمترین دغدغه و بهترین پشتیبانی اعزام شود و سال خوبی را با پیروزی تیم پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: از کادر فنی و اعضای تیم که شرایط مالی باشگاه را درک کردند و کمک حال بودند تشکر می‌کنم. امیدوارم با کمک آنها روزهای خوبی رقم بزنیم. به بازیکنان گفتم که شما در زمین فوتبال می‌جنگید و ما در خارج از زمین. از هواداران هم تشکر می‌کنم که به عنوان اصلی‌ترین سرمایه باشگاه باعث دلگرمی ما هستند. حضور هوادار می‌تواند کمک حالی باشد برای دستیابی به موفقیت بیشتر و امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق رقم بخورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.