مسیر دسترسی «رهباغ نعیم رضوان» به حرم مطهر رضوی همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه و آغاز سال جدید در راستای تسهیل رفت و آمد پیاده زائران و دسترسی آن ها به بارگاه منور امام رضا(ع) گشایش یافت.

گشایش مسیر دسترسی به حرم مطهر رضوی از «رهباغ نعیم رضوان»

به گزارش قدس آنلاین، معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در حاشیه بازگشایی مسیر دسترسی «رهباغ نعیم رضوان» با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و فرارسیدن سال نو اظهار کرد: این اقدام به منظور تسهیل تشرف زائران به بارگاه نورانی امام هشتم(ع) صورت پذیرفته است.
محمد توکلی با اشاره به مختصات و جزئیات مسیر دسترسی جدید به حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: مسیر تردد بازارچه شهید آستانه پرست و خیابان طبرسی، همواره به عنوان یکی از پرترددترین مسیرهای تردد زائران به حساب می آمده و طبیعتا جمعیتی که از این بازارچه قصد تشرف به حرم مطهر را داشتند باید به ورودی طبرسی مراجعه می کردند.
وی با بیان این که این موضوع هم بار ترافیکی و جمعیتی خیابان طبرسی را تحت الشعاع قرار می داد و هم زائران باید مسیر زیادی را برای تشرف به حرم رضوی طی مسیر می کردند، ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده، آستان قدس رضوی تصمیم گرفت، مسیر دسترسی جدیدی از محور رهباغ نعیم رضوان که در حال تکمیل است برای تشرف آسان تر زائران به حرم رضوی از مسیر شمال غربی ایجاد کند و در همین راستا در یک بازه دو هفته ای این مسیر گشایش یافت.
معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با تاکید بر این که این محور، یکی از منحصر به فردترین مسیرها به حرم امام رضا(ع) را از لحاظ دید گنبد دارد، متذکر شد: برای دریافت امانات زائران و همچنین در اختیار گذاشتن صندلی چرخدار نیز در این مسیر پیش بینی های لازم انجام شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.