استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی لازم برای نوروز انجام شده و ذخیره‌سازی مواد غذایی نیز بیش از میانگین کشوری در استان صورت گرفته است و با اخلالگران در بازار برخورد خواهد شد.

 ذخیره‌ نوروزی مواد غذایی خراسان رضوی بیش از میانگین کشور است

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان شب گذشته در شبکه استانی خراسان رضوی اظهار داشت: همچنین در قالب طرح تنظیم بازار هزار و ۳۰۰ تن سیب و پرتقال خریداری شده که با قیمت مناسب توزیع خواهد شد و در خصوص گوشت مرغ هم بیش از نیاز استان تولید داریم و ذخیره سازی خوبی نیز انجام شده است که از فردا توزیع مرغ سرعت بیشتری می‌گیرد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با کرونا هم گفت در اوایل شیوع کرونا آمار فوتی‌ها به ۶۰ نفر در روز و تعداد شهرهای قرمز استان به ۲۲ شهر رسید، اما با اعمال محدودیت‌های هوشمند و طرح‌های مختلف، هم اینک ۱۶ شهر استان وضعیت آبی و ۱۷ شهر وضعیت زرد دارند و آمار فوتی‌ها نیز به یکی دو مورد در روز رسیده و بعضا صفر است.

استاندار خراسان رضوی با ابراز تاسف از کاهش میزان رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا به کمتر از ۲۰ درصد، افزود: برای جلوگیری از اوج گیری مجدد بیماری، مردم باید فاصله گذاریها و پروتکل‌ها را همچنان رعایت کنند.

معتمدیان در خصوص اقدامات انجام شده در نقاط حاشیه ای شهر مشهد گفت: مشهد ۶.۵ درصد از جمعیت حاشیه نشین کشور را در خود دارد که در ۶۷ محله و گستره سه هزار و ۵۰۰ هکتار سکونت دارند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در یک برنامه ۲ ساله، چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌ در حاشیه شهر مشهد اختصاص یافته است که از اوایل فروردین سال آینده این برنامه‌ها را آغاز کرده و در عین حال اجازه گسترش حاشیه شهر و حریم آن را نخواهیم داد.

وی افزود: احداث ۴۵۰ کیلومتر شبکه گذاری فاضلاب، تقویت زیر ساخت‌های برق، ساخت ۱۶ مجتمع آموزشی با ۸۰۰ کلاس درس، ۳۸ پروژه ورزشی و سالن‌های چندمنظوره، مرکز مهارت آموزی و مراکز بهداشت و درمان، خانه سلامت، کتابخانه مرکزی و ۱۰ پاسگاه کلانتری به اضافه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حاشیه شهر احداث خواهد شد و در این خصوص در بودجه سال آینده یک ردیف بودجه مستقل اختصاص یافته است.

استاندار خراسان رضوی همچنین به تصویب طرح بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: با تعامل خوب بین بخش های مدیریتی استان، ساماندهی بافت پیرامون حرم که ۲۵ سال معطل مانده بود به تصویب رسید که در آن، توافق جایگزین تملک اجباری شده و از بلندمرتبه‌سازی جلوگیری می‌شود و ساخت ساختمانهای بلند سطح بندی و به موضوع هویت تاریخی این منطقه توجه شده است.

معتمدیان گفت: ۱۴ هزار پارکینگ جدید به اضافه چهار ایستگاه قطار شهری و حمل و نقل عمومی در مشهد ایجاد خواهد شد. هدف گذاری برای بازگرداندن جمعیت مجاور هم انجام شده است تا جمعیت اطراف حرم افزایش یابد که از اوایل سال آینده مراحل اجرای کار با زمان بندی آغاز می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.