معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: رفع فرآیندهای زاید زمان‌بر و هزینه‌بر در صدور مجوزها و مانع‌زدایی و حذف واسطه‌ها و افراد سودجو در بازار، از اولویت‌های اساسی حوزه اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

اولویت اقتصاد خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ مانع‌زدایی است

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی اشرفی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با تعیین شعار سال ‌۱۴۰۰ که منطبق بر اهمیت و ضرورت موضوع به تناسب شرایط روز کشور است، محور فعالیت‌های مجموعه حاکمیت اعم از قوای سه‌گانه را مشخص کردند.

وی بیان کرد: معظم له در نامگذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها»   نشان دادند که کشور بیش از همیشه نیازمند همدلی و همگرایی و اتحاد بیشتر بین ارکان دولتی و خصوصی برای تغییر ریل اقتصادی کشور به سمت تولید است.

وی اظهار داشت: نامگذاری سالها توسط رهبر فرزانه  انقلاب اسلامی، که بیش از ۲ دهه از آغاز آن می گذرد، بیانگر راهبرد مشخصی است که غالبا بر محور اقتصاد استوار بوده و بر تولید تاکید داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: تعیین شعارهای سالانه نه فقط برای مسوولان اجرایی، قضایی و قانون‌گذار کشور که یک راهبرد و استراتژی برای آحاد مردم است.

اشرفی تاکید کرد: به منظور عملیاتی کردن شعار امسال باید همچون گذشته تحقق سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار گرفته و از تمام ظرفیتهای قانونی در این زمینه از جمله کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه های اقتصادی بهره مند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: انتخاب مدبرانه شعار سال نشان می دهد ارتقای فعالیتهای تولیدی هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مساله ارزش پول ملی ایجاد می کند و هم موجب اعتماد به ‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌ کننده امنیت ملی است.

اشرفی افزود: از سوی دیگر در شرایط کنونی اقتصادی، کشور بیشتر از هر زمان به توسعه صادرات غیرنفتی نیاز دارد که این مهم تنها در سایه رشد و همگرایی در فعالیت های تولیدی و ارتباط عمیق تر، موثرتر و اعتماد بیشتر بین بخش دولتی و خصوصی در راستای حذف موانع ساختاری و بنیادی از تولید تحقق می یابد.

وی اظهار داشت: تدوین برنامه عملیاتی مشخص دستگاههای اقتصادی استان در زمینه پشتیبانی و تسهیل و روانسازی تولید، بهره گیری از شرکتهای دانش بنیان و هدفگذاری برای محصولات صادرات محور و با فناوری بالا، مردمی کردن اقتصاد، بهره مندی از ظرفیتهای استان در حوزه مرزی،   فعال سازی معادن، توجه به بخشهای صنعت، کشاورزی و گردشگری،   سوق دادن منابع مادی و معنوی استان به سمت فعالیتهای تولیدمحور و رفع موانع داخلی و خارجی در برنامه های اقتصادی گنجانده خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.