تبریز- استان آذربایجان شرقی به دلیل جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی همواره یکی از استان‌های گردشگر پذیر است که متأسفانه سفرهای نوروزی نه‌تنها موجب افزایش مبتلایان به کرونا شده است بلکه شاخص رنگ‌بندی شهرها را یکی‌یکی به رنگ قرمز تغییر می‌دهد.

 ۴شهر آذربایجان شرقی قرمز شد؛ تجمع در ۱۳ فروردین ممنوع

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: گفتنی است رئیس پلیس‌راه استان آذربایجان شرقی در این رابطه از افزایش ۷۰ درصدی سفرهای جاده‌ای در محورهای ارتباطی استان از ۲۶ اسفند تا ۱۰ فروردین خبر می‌دهد.

رضا کریمی نژاد با اشاره به وقوع ۷۳۳ فقره تصادف در این مدت می‌گوید: افزایش سفرها هم‌چنین  تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی را به میزان ۳۳ درصد و تعداد مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را تا ۸۰ درصد افزایش داده است.

 گفتنی سات در همین حال رئیس پلیس‌راه استان آذربایجان شرقی اعلام کرده است: خودروهای غیربومی ۲۴ ساعت فرصت خروج از شهرهای قرمز و نارنجی استان ازنظر وضعیت کرونا رادارند وگرنه اعمال قانون خواهند شد .

افزایش آمار مبتلایان

در همین راستا معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم از افزایش ۲۵ درصدی ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌های آذربایجان شرقی خبر داد .

دکتر عباسعلی درستی اعلام کرد: شهرستان‌ها میانه، شبستر، جلفا و عجب‌شیر در وضعیت نارنجی کرونایی هستند و رنگ کرونایی سراب قرمز است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: با نارنجی شدن شهرهای میانه و شبستر، تعداد شهرهای نارنجی آذربایجان به چهار مورد افزایش یافت.

دکتر عباسعلی درستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونا در آذربایجان شرقی، سراب در وضعیت قرمز و عجب‌شیر و جلفا در وضع نارنجی قرار داشتند که از امروز شهرهای شبستر و میانه نیز از زرد به وضعیت نارنجی تغییر رنگ دادند.

وی ادامه داد: هوراند، کلیبر، خدافرین، ورزقان، هریس و چاراویماق در وضعیت آبی و بقیه شهرهای آذربایجان شرقی در وضعیت زرد قرار دارند.

درستی گفت: در این شرایط لازم است مردم از مسافرت، رفتن به میهمانی، دورهمی و حضور در تجمعات و خرید در بازار خودداری کنند.

تجمع در۱۳ فروردین ممنوع است

سخنگوی ستاد کرونای استان آذربایجان شرقی نیز درهمین رابطه اعلام کرد: به منظور مدیریت روند افزایشی کرونا در روز ۱۳ فروردین هر گونه تجمع و اتراق در فضاهای سبز شهرهای استان ممنوع است. 

علیار راستگو اظهار کرد: تعداد بسترهایی کرونایی در بیمارستان های استان از ۳۷۷ نفر در پایان اسفند سال گذشته به ۵۱۸ نفر در روز جاری رسیده است.

وی افزایش مسافرت ها و دید و بازدیدهای نوروزی را از علل افزایش روند ابتلا به کرونا عنوان و خاطرنشان کرد: بر این اساس منع تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح اعمال می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.