شهاب‌الدین عزیزی خادم با شعار انقلاب در فوتبال وارد عرصه مدیریتی فوتبال شد و با حمایت‌های پیدا و پنهان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک توانست رأی مورد نظر برای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون را بدست آورد اما با وجود گذشت ۳۶ روز از ریاست آقای رئیس هیچ نشانه‌ای از انقلاب و دگردیسی دیده نمی‌شود بلکه صرفاً همه چیز به حرف و شعار ختم می‌شود.

وعده‌های به اوت رفته

از دست رفتن میزبانی‌ها

از دست رفتن میزبانی باشگاه‌های ایرانی و در پی آن سلب میزبانی از تیم ملی فوتبال ایران موجب شد هجمه سنگینی علیه مدیریت تازه‌وارد به وجود آید. هواداران فوتبال ایران منتظر واکنش سریع مسئولان فدراسیون بودند اما عزیزی خادم و تیم همراهش نه تنها اقدامی انجام ندادند بلکه با برگزاری چند جلسه فرمایشی و نمادین تلاش کردند از دست رفتن میزبانی تیم ملی را به پای مدیریت قبلی بنویسند تا این بار هم از کنار این ماجرا به سلامت عبور کنند.

وعده‌های از یاد رفته

اما در کنار این موضوع عزیزی خادم یک وعده انتخاباتی دیگر خود را نیز به کلی از یاد برد. او در کابینه فوتبالی خود برخلاف انتظار از حیدر بهاروند استفاده کرد با وجود اینکه می‌دانست وی از سوی کمیته ناظر بر انتخابات رد صلاحیت شده، در کنار این مسئله انتخاب منصور قنبرزاده به عنوان سرپرست دبیرکلی نیز ابهام‌های فراوانی را به دنبال داشت چون برابر قانون دبیرکل بایستی تمام وقت در فدراسیون فوتبال حضور داشته باشد اما وی کارمند رسمی وزارت نفت بود و بدون استعفا عهده‌دار این مسئولیت شد.

سرپرست  پر ابهام

دایره انتخاب‌های آقای رئیس به همین جا ختم نشد بلکه وی در اقدامی ناباورانه روز گذشته مجتبی خورشیدی، سرمربی سابق پاس همدان و راه‌آهن تهران را به عنوان سرپرست تیم ملی بزرگسالان معرفی کرد تا انتقادات بسیار زیادی نسبت به این موضوع صورت بگیرد. معمولاً تا پیش از این سرپرستی تیم ملی به عهده فردی سپرده می‌شد که از نظر جایگاه و اعتبار دارای کارنامه‌ای شاخص بود اما انتخاب یک مربی نه‌چندان مطرح این ابهام را به وجود آورد که بر اساس برخی روابط، خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شده است!

بلاتکلیفی  کمیته‌ها

حالا افکارعمومی منتظر توضیحات رئیس فدراسیون در ارتباط با اتفاق‌های اخیر است تا متوجه شوند منظور وی از طرح انقلاب در فوتبال ایران چه بوده است؟ چرا هنوز تکلیف دپارتمان‌ها و کمیته‌ها روشن نشده است، در حالی که فعالیت مستمر و پررنگ کمیته‌های مختلف فدراسیون فوتبال می‌تواند زمینه موفقیت فوتبال ملی را به دنبال داشته باشد! سکوت حامیان انتخاباتی آقای رئیس نیز در این میان جالب توجه است چراکه آن‌ها مدعی بودند عزیزی خادم توانمندی خارق‌العاده‌ای برای نجات فوتبال ایران دارد اما عملکرد یک ماه وی نشان می‌دهد آش همان است و کاسه همان!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.