خوشبختانه در شروع سال جدید که با شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» همراه است، جوانی در حوزه تولید توانست اتفاق‌های خوبی را رقم بزند.

گارانتی لوازم خانگی ایرانی در دوران تحریم

او پیشتر تجربه تولید خدمات پس از فروش لوازم خانگی در زمینه ساخت برد الکترونیکی را اجرایی کرده و سبب شد بسیاری از لوازم خانگی‌ که برد الکترونیک آن‌ها سوخته باوجود تحریم و امکان نداشتن تعمیر، آن‌ها را مجدد احیا کند.

شروع از تولید برد

محمدرضا طبسیان اهل تربت حیدریه، کارشناس مهندسی آی تی و ۳۵ساله است. او چهار سال پیش شرکتی در تربت حیدریه تأسیس کرد که در حوزه خدمات پس از فروش لوازم خانگی طرحی با عنوان «طرح هوشمند لوازم خانگی» ارائه داده است که قابلیت نصب و کنترل بردهای ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی را دارد.

محصولی برای خودروهای گازسوز

اوکه در سال ۱۳۹۹ شرکت جدیدی در حوزه خودرویی ثبت کرده و برای ساخت و تولید قطعات خودرو که دو محصول است این روزها مشغول تلاش مضاعفی است، می‌گوید: این دو محصول مربوط به خودروهای گازسوز است که مراحل تست آن درحال اتمام و طی ماه آینده تولید انبوه این دو محصول را آغاز خواهیم کرد.

در حال حاضر دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا که ۱۰ الی ۱۵ درصد تولیدات آن‌ها گازسوز و برپایه گاز است، قطعات سیستم گاز آن وارداتی و از ایتالیا وارد می‌شده است که درحال حاضر امکان واردات آن نیست. از طرفی باتوجه به آنکه خودم تجربه فعالیت در سیستم برق خودرو را داشتم ایرادهای کارخانه‌ای آن را مشاهده کرده‌ام، ازاین‌رو توانستم درجهت رفع ایرادها و افزایش کیفیت آن محصولی ارائه دهم که به طور دقیق، میزان سوخت برای گاز را کنترل کند، در واقع هم مصرف گاز را کاهش می‌دهد و هم مصرف بهینه گاز را به خاطر قدرت، شتاب و سلامت موتور به همراه دارد.

تحریم‌ها و فرصت‌ها

او درباره نگرانی‌هایش که وجه مشترک تولیدکنندگان جوان کشورمان است، می‌گوید: نگرانی ما درخصوص تولید انبوه در بخش خودرویی، تأمین سرمایه در گردش است که در صورت حمایت نکردن دولت با مشکل مواجه خواهیم شد. در یک ماه گذشته فضایی به مساحت حدود ۶۰ متر برای کار به ما اختصاص داده شده است همچنین کمیته امداد درخصوص تأمین نیروی انسانی برای خط تولید و وام، قول‌های مساعدی داده است. ازاین‌رو برای تولید ۵ هزار ریلی که توان خط تولیدمان است حدود ۵ میلیارد سرمایه نیاز داریم.

گارانتی توان داخلی

در برابر ممنوعیت واردات او درباره تجربه تولید بردهای الکترونیکی در گذشته توضیح می‌دهد: بردهای لوازم خانگی معمولاً وارداتی هستند و ازاین‌رو شرکت‌ها وابستگی به خارج داشتند. مثل سام سرویس، دوو، ال‌جی و... از طرفی گاه واردات به سختی و با قیمت‌های گزاف و در بازار کمیاب بود و مصرف‌کننده مجبور می‌شد آن لوازم خانگی را کنار بگذارد و دوباره برای خرید کالای جدید اقدام کند و هزینه زیادی را در شرایط تورم بازار، متحمل شود.

از این رو بسته‌ای آماده کردم و توسط کنترلی که طراحی شد، می توان دوباره آن دستگاه لوازم خانگی را احیا کرد. ابتدا این بسته روی لباسشویی‌ها و شیر برقی و... قابل استفاده بود که در پروسه بعدی ماشین‌های ظرفشویی را اضافه کردیم. درواقع همه ماشین‌های شوینده از کارافتاده را می‌توانیم با این برد مجدد به کار بیندازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.