شرکت اپل، غول فناوری دنیا در حال بزرگتر شدن از دولت ایالات متحده است.

شرکت اپل بزرگتر از ایالت متحده آمریکا/ دعوا اپل و اپیک گیمز همچنان ادامه دارد

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، اپل یک شرکت بزرگ چند ملیتی است که مقر اصلی آن در ایالات متحده است، با این حال، با ادامه رشد اقتصادی این شرکت، قدرت آن در صحنه سیاسی همچنان افزایش می‌یابد. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که این شرکت دعوت سنای ایالات متحده را رد کرده و تصمیم گرفته است که در کمیته فرعی سنای ایالات متحده در مورد موضوعات ضد انحصاری مربوط به فروشگاه‌های برنامه تلفن همراه شهادت ندهد و سنای ایالات متحده رفتار اپل را "غیرقابل قبول" خواند.

چرا این شرکت دعوت کمیته فرعی سنا در ایالات متحده را رد یا نادیده می‌گیرد؟ آیا اپل از سنای ایالات متحده بزرگتر می‌شود؟ زمان سرانجام به این سوالات پاسخ خواهد داد.

توسعه دهندگان برنامه از فروشگاه App Apple در iPhone و iPad بسیار ناراضی بوده‌اند، آنها فروشگاه را به انحصار خود با الزام به تقسیم درآمد خاص و تنظیم قوانین سختگیرانه متهم می‌کنند، جلسه این کمیته قرار است در پایان ماه آوریل برگزار شود و یک سناتور گفت که وی حتی در مورد اینکه چه کسانی از طرف اپل شهادت می‌دهند با کارمندان سنا بحث و گفت‌وگو کرده است اما با این حال، اپل ناگهان اعلام کرد که شهود را برای شهادت دادن اصلاً ارائه نمی‌دهد.

یک از  دلایل شرکت اپل این بوده که به دلیل اینکه در آستانه دادگاه رسیدگی به پرونده خود با Epic Games است، دعوت سنا آمریکا را رد می‌کند اما کمیته فرعی سیاست رقابت، ضد انحصار و حقوق مصرف کننده کمیته قضایی سنا این موضوع را بهانه موجهی نمی‌داند.

یک سناتور دموکرات با ارسال نامه‌ای به تیم کوک (مدیر عامل اپل) خواستار تجدیدنظر در تصمیم قبلی شده است، وی همچنین در این نامه به وضوح اظهار داشت که واکنش اپل غیرقابل قبول است.

اپل و اپیک گیمز همچنان در حال جدل در دادگاه هستند

Apple و Epic Games همچنان دعوایشان در دادگاه ادامه دارد، از آنجا که پرونده در حال حاضر در یک دادگاه معتبر است و Epic Games برای حق انحصاری خود شکایت کرده است، شرکت اپل دعوت سنا را رد می‌کند. شرکت بازی سازی بزرگ اپیک ادعا می‌کند که شرکت آمریکایی از حقوق کاربران و این شرکت سوء استفاده می کند. توسعه دهندگان برای انتشار بازی‌ها باید از App Store داخلی آن استفاده کنند و باید هزینه‌های مورد نظر را پرداخت کنند و اپیک گیمز از این قاعده مستثنی است.

دادگاه منطقه اوکلند کالیفرنیا ماه مه سال جاری را برای رسیدگی تعیین کرد. علاوه بر این، مدیران ارشد اپل و Epic Games هر دو شخصاً در این پرونده شهادت می‌دهند.

شاهدان اپل و اپیک گیمز برای این پرونده

شاهدان اپل:

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل

کریگ فدریگی، معاون ارشد نرم افزاری اپل

مت فیشر، معاون App Store

اریک فریدمن، رئیس ریسک های مهندسی شرکت

اریک گری، مدیر بازرگانی اپل

مارک گریم، مدیر توسعه بازی های اپل

سایر کارمندان در بازاریابی، روابط توسعه دهنده و سایر زمینه ها

شاهدان Epic Games

تیم سوئینی، مدیر عامل شرکت Epic Games

کارمندان Epic Games

شاهدان دیگر

فیس بوک

مایکروسافت

Nvidia

Eddy Cue رئیس  iTunes  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.