کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل گفت: بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم همان نقشه راه نظام است که بر تداوم انقلاب، ایستادگی ، مقاومت و پایداری مردم با توجه به عزت و مصلحت تاکید دارد لذا اگر رئیس جمهوری بگوید برای اداره کشور برنامه من اجرای گام دوم است به نظر می رسد کشور می‌تواند به یک سرانجام برسد.

مهمترین وظیفه رئیس جمهور آینده اجرایی کردن سند گام دوم است

حسین کنعانی مقدم کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت و گو با قدس آنلاین در خصوص ویژگی های مهم کاندیدای ریاست جمهوری برای عبور دادن کشور از چالش های موجود گفت: به هر حال برای اینکه فردی رئیس جمهور شود قانون و شورای نگهبان براساس قانون حداقل هایی را ملاک انتخاب قرار می دهد از جمله اینکه کسی که برای ریاست جمهوری وارد عرصه می شود باید دارای شرایط سیاسی و مذهبی ، مدیر و مدبر باشد، البته این ها از نظر بنده حداقل هاست که هر فردی که کاندید ریاست جمهوری می شود باید دارا باشد.

وی درادامه خاطر نشان کرد: موضوع دیگری که برای رئیس جمهور نظام اسلامی لازم و یک اصل مهم است که مقام معظم رهبری نیز آن را مطرح کردند، موضوع اصلح بودن است.  ممکن است ما نامزدهای خوبی داشته باشیم اما باید برای اینکه سکان کشتی مدیریت کشور را به دست بگیرند به دنبال انتخاب بهترین های آنها باشیم.

کنعانی مقدم دراین باره توضیح داد:  مسئله مهم دیگری که باید به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه باشد، موضوع مقبول بودن کاندیداها است، یعنی اگر یک نفر اصلح بود اما مورد قبول مردم نبود و رای نداشت به هر حال نمی تواند وارد عرصه خدمت شود، بنابراین داشتن همه موارد با هم به انتخاب یک رئیس جمهور ایده آل و کار بلد برای مدیریت کشور کمک می کند.

 حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی یک اولویت را برای رئیس جمهور آینده واجب دانست و در این باره عنوان کرد: بنده معتقدم مهمترین موضوعی که رئیس جمهور آینده به عنوان رئیس قوه مجریه باید آن را اولویت اصلی و راهبردی برنامه های خود قرار دهد یا به عبارت بهتر قول عملیاتی کردن آن را برای حل مشکلات کشور به مردم بدهد اجرایی کردن سند گام دوم است.

وی دراین باره توضیح داد: اگر رئیس جمهور آینده گام دوم را که در سند راهبردی توسط مقام معظم رهبری عنوان شده عملیاتی کند، مشخص است که برای کشور برنامه دارد در حالی که متاسفانه برخی از روسای جمهور نه تنها برای اداره کشور برنامه ای نداشتند بلکه کشور را با بحران های مختلفی رو به رو کردند.

کنعانی مقدم توضیح داد: بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم همان نقشه راه نظام است که بر تداوم انقلاب، ایستادگی ، مقاومت و پایداری مردم با توجه به عزت و مصلحت تاکید دارد لذا اگر رئیس جمهوری بگوید برای اداره کشور برنامه من اجرای گام دوم است به نظر می رسد کشور می‌تواند به یک سرانجام برسد در غیر این صورت باز هم با برنامه های نسنجیده و خارج از قدرت و توانمندی کشور و شعارهای پوپولیستی مواجه می‌شویم، وعده هایی که عملی نمی شود و ایجاد مطالبات کاذب در بین مردم که این شعارها بعداً عملی نمی‌شود و نارضایتی بیشتر مردم را از مسوولین  دامن می زند، لذا انتظار می رود رئیس جمهور آینده به جای کلی ‌گویی های همیشگی به فکر عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.