مدیر اداره ثبت احوال مشهد گفت: تا کنون ۲۷ شناسنامه در خراسان رضوی برای فرزندان مادر ایرانی صادر شده است.

صدور ۲۷ شناسنامه در خراسان رضوی برای فرزندان مادر ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی عباسی مدیر اداره ثبت احوال مشهد گفت: براساس مجوزهایی که به اداره ما ارسال می‌شود، اقدام به تنظیم سند می‌کنیم. تاکنون ۲۷ سند سه جلدی برای این افراد تنظیم کرده‌ایم و اولین سند اوایل اسفند سال قبل صادر شد. هم اکنون پنج مجوز دیگر در اختیار ماست که برای آن‌ها نیز شناسنامه صادر خواهد شد.
او افزود: تنظیم سند به این صورت است که با مراجعه مشمولان به اداره اتباع، برای آن‌ها پرونده تشکیل می‌شود. بر اساس دستورالعمل این قانون، برای اصالت و تعلق نسب مادر ایرانی باید از اداره ثبت احوال استعلام شود. ما پس از بررسی‌های لازم پاسخ اداره اتباع را در خصوص نتیجه این استعلام می‌دهیم. پس از آن اداره کل اتباع از مراجع امنیتی هم یک استعلام دارد که پاسخ استعلام آن‌ها را می‌گیرند و در نهایت بعد از تایید، مجوزی برای صدور شناسنامه تنظیم می‌شود که اداره اتباع آن را برای ما ارسال می‌کند.

مدیر اداره ثبت احوال مشهد ادامه داد: در همین زمینه بر اساس مجوزی که به دست ما می‌رسد، از صاحبان این مجوزها برای حضور در اداره دعوت می‌کنیم. برای افراد بالای ۱۵ سال با اداره تشخیص هویت مکاتبه‌ای انجام می‌دهیم که آن جا انگشت نگاری این افراد انجام شود و پاسخش را برای ما بیاورند. بعد از آن هم ما برای شان سند تنظیم می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.