رئیس جمهور بلاروس مدعی شد گروهی که اخیرا به اتهام تلاش برای کودتا در این کشور دستگیر شده‌اند پیش از این قصد ترور او و خانواده اش را داشته اند.

لوکاشنکو از سه سناریو برای ترور خودش خبر داد

قدس آنلاین: به گزارش اسپوتنیک چند روز پیش آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس فاش کرد یک گروه از افراد در این کشور از بابت دسیسه چینی برای ترور او و بچه‌هایش بازداشت شده‌اند. همچنین چندی بعد کمیته امنیت کشور بلاروس اعلام داشت که طراحان این کودتا که هم شامل شهروندان بلاروسی و هم خارجی‌ها می‌شوند، برای حذف فیزیکی لوکاشنکو و اعضای خانواده‌اش برنامه ریزی کرده و شروع به اجرای این برنامه کرده‌اند و در نهایت سازماندهی یک کودتا و تصاحب قدرت را پیگیری می‌کردند.

لوکاشنکو در اظهاراتی خطاب به خبرنگاران در جریان سفر به منطقه پولیا به توضیح درباره اینکه چطور طراحان این کودتا برای اجرایش برنامه داشتند، پرداخت.

به گفته این رئیس جمهور بلاروس، ایده ترور او در رژه پیروزی در تاریخ ۹ مه به دلیل سخت بودن اجرایش لغو شد. همچنین برنامه آنها برای حمله با کاروان خودرویی رئیس جمهور بلاروس نیز به دلیل سرعت بیش از حد حرکت خودروها با وجود دستیابی طراحان این ترور به آر.پی.جی برای این منظور ناقص تلقی شد.

در عین حال سناریوی سوم هم شامل یک حمله مسلحانه علیه اقامتگاه ییلاقی رئیس جمهور بلاروس بود و مبلغ ۱۰ میلیون دلار برای اجرای کل این عملیات و همین طور یک میلیون دلار به صورت مجزا برای پاداش تک تیرانداز در نظر گرفته شده بود.

لوکاشنکو در عین حال در صحبتهایش از یک مامور مخفی که به داخل عاملان این دسیسه با جا زدن خود به عنوان یک ژنرال خودفروخته نفوذ پیدا کرد، تحسین کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.