فرماندار بجستان گفت: تغییر رنگ این شهرستان از قرمز به نارنجی به معنای عادی شدن شرایط کرونایی نیست و خطرات و تبعات این ویروس همه‌گیر همچنان جامعه را تهدید می‌کند.

تغییر وضعیت کرونایی بجستان از قرمز به نارنجی به معنای عادی شدن نیست

به گزارش قدس آنلاین، حسین ابراهیمی کردیانی افزود: این رخداد نباید موجب عادی انگاری نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی شود چون کاهش حساسیت عمومی مخاطرات شیوع بیماری کووید ۱۹ را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: عادی‌انگاری وضعیت و تاثیر منفی آن بر رعایت پروتکلهای بهداشتی، سفرهای نوروزی و دورهمی‌های خانوادگی وضعیت بجستان را ظرف یک ماه اخیر از رنگ زرد به نارنجی و قرمز تغییر داد و به دنبال آن محدودیتهای کرونایی افزایش یافت.

فرماندار بجستان گفت: تغییر رنگ میزان شیوع ویروس کرونا در این شهرستان از قرمز به نارنجی در نتیجه تعامل و همراهی مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی حاصل شده است.  

ابراهیمی افزود: برای بهبود این وضعیت و تغییر رنگ از نارنجی به زرد و آبی و حتی سفید توجه به مسائل پیشگیرانه و پرهیز از  شرکت در اجتماعات و حضور غیر ضروری در معابر عمومی و دورهمی های خانوادگی همچنان باید مورد توجه آحاد مردم قرار بگیرد در غیر این صورت و با افزایش مخاطرات دوباره وضعیت بجستان به قرمز تغییر می یابد و محدودیتها تشدید می شود.

وی ادامه داد: از همه شهروندان درخواست می‌شود همان گونه که در محدودیتهای ابتدای شیوع کرونا همکاری لازم را داشته و مسائل پیشگیرانه را رعایت کردند اکنون نیز با افزایش خود مراقبتی و حساسیت‌های لازم نسبت به رعایت محدودیتهای جدید اهتمام داشته باشند تا شاهد کاهش تبعات شیوع کرونا در این شهرستان باشیم.

فرماندار بجستان گفت: به دنبال تغییر وضعیت بجستان از وضعیت قرمز کرونا به نارنجی محدودیتهای کرونایی در این شهرستان از روز سه شنبه کاهش یافت و گروههای شغلی دسته ۲ در کنار اصناف دسته یک که مشمول محدودیتها قرار نگرفته و دایر بودند، فعالیت خود را آغاز کردند و صنوف گروه سه و چهار همچنان تعطیل هستند.

ابراهیمی استمرار تعطیلی مراکز آموزشی،  دانشگاهها و حوزه های  علمیه و مراکز خصوصی آموزشی و مدارس و اجتماعات فرهنگی و آیینی و اعمال محدودیت تردد خودروها از ساعت ۲۲ تا سه بامداد را از دیگر محدودیتهای وضعیت نارنجی ذکر و بیان کرد: اعمال قانون در چارچوب ممنوعیت ورود خودروها به بجستان مشمول مناطق با رنگ نارنجی شده و باقوت ادامه دارد.  

شهرستان بجستان که از ۲ هفته پیش از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت از روز سه شنبه بر اساس اعلام نرم افزار ماسک در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

هم‌اینک ۲۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و تاکنون ۲۸۶ تن در شهرستان های گناباد و بجستان با تست مثبت کرونا جان خود را از دست داده‌اند.  

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران کرونایی فعال است.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز که با گنجایش ۶۰ دستگاه تخت، دهه فجر پارسال در شهر بیدخت این شهرستان به بهره‌برداری رسید هم‌اینک پذیرای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است.  

شهرستانهای گناباد و بجستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد قرار دارند.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۶۲ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید-۱۹ طی شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۰ هزار و ۵۳۲ تن رسید. پنج هزار و ۲۸۷ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی (آی سی یو) بستری هستند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.