وقتی ایگور کولاکوویچ با تعویق یکساله المپیک توکیو از نیمکت تیم ملی والیبال ایران جدا شد، چند ماهی بحث بر سر انتخاب سرمربی ایرانی یا خارجی در فدراسیون داغ بود.

«آلکنو» می‌رود « عطایی» می‌آید

جلسات کارشناسی با حضور بسیاری از مربیان برگزار شد و با اینکه خیلی‌ها اعتقاد داشتند مربیان ایرانی می‌توانند هدایت تیم ملی را در المپیک برعهده بگیرند، اما در نهایت تصمیم فدراسیون انتخاب ولادیمیر آلکنو، سرمربی سابق تیم ملی روسیه بود.

به گزارش سرویس ورزش، این مربی که سابقه قهرمانی در المپیک لندن را به عنوان سرمربی روسیه دارد و جزو مربیان تراز اول دنیا به حساب می‌آید، چند روزی است که وارد اردوی تیم ملی شده و قرار است در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ و المپیک توکیو هدایت بلندقامتان ایرانی را برعهده داشته باشد. اما نکته مبهم آینده تیم‌ملی والیبال بعد از المپیک است؛ در شرایطی که یکی، دو تورنمنت مهم نیز در پایان تابستان در پیش خواهد بود.

چند روز پیش جلسه‌ای در فدراسیون برگزار شد و در نهایت خروجی‌اش انتخاب بهروز عطایی به عنوان سرمربی تیم ملی در مسابقات والیبال قهرمانی آسیا بود. عطایی که چند سالی است هدایت تیم جوانان را برعهده دارد و با قهرمانی در آسیا و جهان کارنامه قابل قبولی از خودش ثبت کرده، امسال نیز هدایت جوانان را برعهده گرفته، اما در کنار آن باید تیمی که ترکیبی از جوانان و بزرگسالان خواهد بود را به مسابقات قهرمانی آسیا نیز ببرد.

این تصمیم فدراسیون با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا پس از المپیک برگزار می‌شود، به منزله قطع همکاری با آلکنو بعد از بازگشت از توکیو خواهد بود. صحبت‌های اخیر داورزنی با ورزش سه هم مهر تأییدی روی استفاده از مربیان ایرانی بعد از المپیک است: «تلاش می‌کنیم ظرفیت سکو و نیمکت در المپیک به مربیان داخلی برسد تا تجربه خوبی برای این مربیان باشد».

از سوی دیگر بهروز عطایی که سال گذشته نیز جزو گزینه‌های اصلی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی بود، حالا نامش به عنوان گزینه اصلی سرمربیگری بعد از المپیک مطرح شده است.

اگر واقعاً فدراسیون به تصمیم برای انتخاب سرمربی ایرانی گرفته باشد، این اتفاق پس از یک دهه رخ خواهد داد. بعد از اینکه مرحوم حسین معدنی پست سرمربیگری تیم ملی والیبال را در سال ۲۰۱۱ به خولیو ولاسکو تحویل داد، در ۱۰ سال اخیر به جز ولاسکو، مربیانی چون کواچ، لوزانو و ایگور کولاکوویچ روی نیمکت تیم ملی نشستند و حالا هم نوبت به آلکنو رسیده است.

قلم قرمز آلکنو روی نام سه بازیکن

ولادیمیر آلکنو که چند روزی است با حضور در تهران هدایت ملی پوشان والیبال را شخصاً برعهده گرفته، در نخستین اقدام روی نام سه بازیکن خط کشیده است. علی رمضانی، اسماعیل مسافر و اسماعیل طالبی سه بازیکنی بودند که با نظر سرمربی روسی از اردوی تیم ملی کنار رفتند. آلکنو همراه با دستیارانش با این سه بازیکن گفت‌وگو و از حضور و تلاش آن‌ها در تمرینات تشکر کردند.

سرمربی تیم ملی همچنین به این بازیکنان یادآور شد که امکان فراخوانی‎شان به اردو باز هم وجود دارد.به گفته امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی، برای این سه بازیکن همچون دیگر بازیکنان درخواست ویزای ایتالیا شده تا دست سرمربی تیم ملی برای تغییرات لحظه آخری هم باز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.