عضو هیئت عالی شورای وحدت با بیان اینکه آقای رئیسی حضور خود را در انتخابات نفی نکرده، گفت: این نکته مثبتی در مورد آمدن ایشان است و علایم و فشارها هم شواهد را در مورد حضور ایشان در صحنه قوت می‌بخشد.

آقای رئیسی حضور خود در انتخابات را نفی نکرده است/ ادعای کم بودن اختیارات رئیس جمهور برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی و اشتباهات است

لاله افتخاری عضو هیئت عالی شوای وحدت در گفت‌وگوبا خبرنگار قدس آنلاین با تاکید بر اینکه صداقت، کارآمدی و پاکدستی مهم‌ترین گفتمان مطلوب برای جامعه است، اظهار داشت: مردم به دنبال نامزدی هستند که کارآمد باشد، شعار ندهد، بتواند به حرفی که می‌زند عمل کند، با مردم صادق باشد و به نوعی بتواند گلیم جامعه را از آب بیرون بکشد. 
‎او بابیاناینکه چهار پرسش اساسی در مورد نامزدها و برنامه آنها وجود دارد، اینکه «آیا برنامه‌هایی که برای مسائل اساسی مردم و جامعه لحاظ شده قابل دستیابی است؟»، «آیا کاندیداها برنامه‌ای مدون دارند؟»، «آیا مجری خوب برای اجرای برنامه ها وجود دارد؟» و «آیا کاندیداها در کابینه خود از آشنایان و دوستان استفاده میکنند یا افراد متخصص؟» گفت: مهم‌ترین استراتژی شورای وحدت برای ایجاد مشارکت گسترده مردم در انتخابات این است که تمام اقشار و اصناف حضور پیدا کنند. این که گروه‌های متفاوتی از مردم دیده شوند تاثیرگذار است و درواقع اهمیت زیادی دارد که جامعه هدف را متقاعد کند.
وی افزود: این امر، اطمینان‌سازی برای مردم است. مجری برنامه‌های توسعه باید نیاز کشور را از زبان مردم بشنود و بداند و به گروه‌های مختلف جامعه بها بدهد. اینکه ساختاری که درست می‌کند چقدر توانسته صدای خودش را حتی تا آخرین خیابان‌ها و کوچه‌های شهرستان‌ها برساند دارای اهمیت زیادی است. به همین شواری وحدت همواره تلاش در اثبات خود دارد.
‎افتخاری در باره حضور آیت الله رئیسی در انتخابات هم گفت: علائم و فشارهایی که وجود دارد، شواهد را قوت می‌بخشد که احتمال حضور ایشان بسیار قوی است. آقای رئیسی حضور خود در انتخابات را نفی نکردند و خود این، نکنه قابل توجهی در مورد آمدن ایشان است.
‎عضو هیئت عالی شورای وحدت در واکنش به برخی انتقادها از اختیارات رئیس جمهور و ناکافی بودن آن نیز گفت: اگر اختیارات ریاست جمهوری کفاف انجام مسئولیت‌های سنگین را نمی‌دهد، پس این همه تلاش بیش از حد برای کاندید شدن برای چیست؟ اختیارات کافی است، آن‌هایی که این حرف را می‌زنند و می‌گویند رییس جمهور اختیار ندارد، برای این است که سرپوشی روی ناکار آمدی و عملکرد اشتباه خودشان بگذارند و این مسئله بیشتر به فرافکنی شبیه است. همانطور که رهبری فرمودند، همه اختیارات در دست قوه مجریه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.