برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از منابع دیپلماتیک خبر دادند که آتش بس در غزه احتمالا تا اوایل هفته آینده حاصل شود.

صهیونیست‌ها به پذیرش آتش بس نزدیک می‌شوند/ شکستی دیگر برای رژیم اشغالگر

قدس آنلاین: یک منبع در حماس به شبکه خبری المیادین خبر داد که پیشرفتی در مذاکرات آتش بس با اشغالگران صهیونیست حاصل نشده است.

پیشتر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که مصر پیشنهاد آتش بس ۱۲ ساعته میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطینی را مطرح کرده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، روز جمعه، از شروط جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای پذیرش پیشنهاد آتش‌بس خبر داد.

رویترز نیز دیشب از قول منابع فلسطینی و اروپایی از پیشرفت برای رسیدن به آتش بس در روز دوشنبه خبر داده بود.

همزمان با سفر هیات آمریکایی به اراضی اشغالی برای آرام کردن اوضاع، شبکه سی‌ان‌ان فاش کرد که مقامات دولت بایدن نسبت به یک راه حل نزدیک برای درگیری فلسطین خوشبین هستند و مواضعشان در پشت صحنه با همتایان اسرائیلی خود "قاطع‌تر" از مواضع اعلام شده هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، روز جمعه واشنگتن یک هیئت دیپلماتیک برای تلاش جهت دستیابی به آتش بس میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی به تل‌آویو اعزام کرد.

 وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که "هادی عمرو"، دستیار وزیر خارجه این کشور در امور فلسطین در راس هیاتی جمعه با هواپیمایی نظامی وارد تل‌آویو شد و جلساتی را با مقامات ارشد اسرائیلی برگزار کرد.

این وزارت خانه همچنین اعلام کرد که عمرو با مقامات ارشد اسرائیلی و رهبری فلسطین و دیگر طرف‌ها گفتگو کرده است.

منابعی در سفارت آمریکا در اراضی اشغالی گزارش دادند که عمرو و تیمش برای ایجاد آرامش پایدار بین طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی تلاش خواهند کرد.

این احتمالا فعال‌ترین مداخله آمریکا تاکنون در بحران غزه و اولین سفر هادی عمرو به این منطقه از زمان روی کار آمدن باشد.

همزمان شبکه CNN گزارش داد که" مقامات دولت بایدن در پشت صحنه با همتایان اسرائیلی خود قاطعانه تر از مواضع اعلام شده خود هستند."

این شبکه به نقل از مقامات آگاه اعلام کرد که دولت بایدن از اسرائیلی‌ها خواسته که روند اخراج فلسطینیان از خانه‌هایشان در محله شیخ جراح در قدس شرقی را متوقف کنند.

نیروهای رژیم صهیونیستی برای پنجمین روز متوالی همچنان به تجاوزهای وحشیانه خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهند و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند؛‌ اقدامات متجاوزانه‌ای که طبق جدیدترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار تلفات آن به ۱۲۶ شهید از جمله ۳۱کودک و ۲۰ زن رسیده است.

علی‌رغم ادعای تل‌آویو درباره هدف قرار دادن خطوط مهمات‌رسانی گروه‌های مقاومت، این گروه‌ها تا این لحظه در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و تجاوزهای بی‌وقفه آنان علیه مردم این کشور همچنان به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.