صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز جمعه اعلام کرد که این سازمان یک محموله بزرگ کمک‌های بشردوستانه را پس از اعلام آتش‌بس میان اسرائیل و جنبش حماس راهی نوار غزه کرده است.

یونیسف: محموله بزرگ کمک‌های بشردوستانه راهی غزه شد

به گزارش قدس آنلاین از شبکه "روسیا الیوم"، یونیسف در بیانیه‌ای که در پایگاه خود قرار داده است، نوشت که این سازمان امروز جمعه ۱۸ کانتینر کمک‌های حیاتی بشردوستانه را از طریق گذرگاه "کرم ابوسالم" برای حمایت از کودکان و خانواده‌های آسیب دیده ناشی از تنش‌های اخیر به باریکه غزه ارسال کرده است.

براساس گزارش این نهاد سازمان ملل متحد، ۱۲ کانتینتر از این کمک‌ها به نمایندگانی از آژانس‌های دیگر بشردوستانه که حاوی کمک‌های پزشکی بوده راهی این باریکه کرده است.

یونیسف اعلام کرد که یک کامیون حامل کمک‌های اولیه، دو کامیون حاوی دو هزار کیسه خون سه گانه، سرم نرمال سالین و گلوکوز و همچنین حاوی ۱۰ هزار دوز واکسن "سینوفارم" چینی بوده است.

برپایه این گزارش، حدود ۵۰ هزار کودک در نوار غزه مجبور شدند به خاطر حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی خانه و کاشانه خود را ترک کنند.

رسانه های درحالی این خبر را منتشر کردند که کاروان یونیسف نتوانسته است از طریق گذرگاه کرم ابوسالم وارد غزه شود.

در همین حال وزارت بهداشت فلسطین مستقر در نوار غزه روز جمعه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حملات اخیر ۶۶ کودک را به شهادت رسانده است.

برپایه این گزارش، در مجموع ۲۴۳ فلسطینی در حملات ۱۱ روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید شدند که از این تعداد ۶۶ نفر کودک، ۳۹ نفر زن و ۱۷ نفر سالخورده هستند.ب

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.