معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: تکلیف دستگاه‌های اجرایی در خصوص وضعیت به وجود آمده ناشی از خشکسالی و قطعی برق مشخص شده است و شرکت برق نباید بدون هماهنگی با متولیان و صاحبان بخش تولید، برق آنها را قطع کند.

برق بخش تولید بدون هماهنگی نباید قطع شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدکمال الدین میرجعفریان با اشاره به نشستی که در استانداری برای هماهنگی این موضوع با متولیان تولید و توزیع برق برگزار و تکالیف هر کدام از آنها تعیین شده است، اظهار داشت: در غیر این صورت و عدم اعلام قبلی،  دستگاه متولی قطعی برق باید پاسخگو باشد.

وی افزود: اگر قرار است کاستی تولید برق به هر نحو جبران شود، اول باید سهم هر یک از بخش ها از قطعی برق مشخص شود، شرکت توزیع یا تولید برق باید برنامه خود برای قطعی برق را به دستگاه های متولی تولید اعم از سازمان صمت یا سازمان جهاد کشاورزی اعلام کند و سپس آن دستگاه با محوریت خود صاحبان صنوف یا صنایع، زمان قطعی برق را برنامه ریزی کند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: تکلیف دستگاه های متولی در حوزه قطعی برق مشخص شده است و آنها به هیچ وجه اجازه ندارند بدون هماهنگی با متولیان حوزه تولید و صاحبان آن، نسبت به قطعی برق اقدام کنند.

میرجعفریان اظهار داشت: ما در جریان قطعی برق اختیار را به صاحبان تولید دادیم تا خودشان اولویت بندی کرده و میزان مصرف و صرفه جویی برق خود و همچنین زمان قطعی آن را مشخص کنند، با اعلام نظر از سوی صاحبان صنایع، برنامه ریزی توسط حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی انجام می گیرد و در زمان کاستی برق، شرکت توزیع برق با هماهنگی دستگاه متولی، صاحبان تولید و فرماندار نسبت به قطعی اقدام می کند.

بدر پی بروز مشکل در تولید برق در شبکه سراسری، از هفته گذشته همه کشور از جمله خراسان رضوی، مشمول برنامه قطعی برق شده است که در این زمینه علاوه بر مشترکان خانگی و تجاری، برق صنایع تولیدی نیز قطع شده است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.