مدیر شرکت برق نیشابور گفت: از ابتدای امسال و با گزارش‌های مردمی و کنترل بار شبکه، ۳۰۰ دستگاه ‌غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در نقاط مختلف این شهرستان کشف و با عاملان این فعالیت متخلفانه برخورد شده است.

۳۰۰ دستگاه غیرمجاز ماینر در نیشابور کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، جلال بهشتیان با بیان اینکه تاکنون هیچ‌ مجوزی برای تولید رمز ارز در نیشابور صادر نشده است، اظهار داشت: به علت کمبود برق تولیدی ناشی از فقر منابع آبی و خشکسالی، افزایش دمای هوا و بالا رفتن اوج مصرف در شهرستان، ساعات اوج مصرف که در حالت عادی از ساعت ۱۱ تا ۱۶ و ۱۷ تا ۲۳ بود، به بازه زمانی ساعت ۱۱ تا ۲۱ تغییر یافته و در راستای سیاست شرکت توانیر، مصرف مشترکان در سه سطح خوش مصرف، کم‌مصرف و پرمصرف پایش می شود.

وی گفت: با توجه به اجرای برنامه قطعی‌های اخیر، جدول این قطعی‌ها برای اطلاع شهروندان منتشر می‌شود و برای اطلاع‌ رسانی گسترده‌تر این ‌برنامه‌ها از هفته آینده به صورت روزانه در فضای مجازی از طریق رسانه‌های جمعی منتشر خواهد شد و به مراکز حساس نیز اعلام شده است که نسبت به نصب دیزل اضطراری برای تامین برق مصرفی خود در مواقع بحرانی اقدام کنند.
وی عنوان کرد: با فروش چهار هزار و ۵۰۰ اشتراک جدید در سال گذشته، شمار مشترکان این شرکت به ۱۶۸ هزار اشتراک رسیده است که از این تعداد ۱۴۰ هزار مشترک خانگی، پنج هزار مورد عمومی، هزار مشترک صنعتی، هزار و ۵۰۰ فقره کشاورزی و ۲۱هزار مشترک تجاری است و میزان مصرف برق در نیشابور در بخش خانگی و تجاری ۳۴درصد، کشاورزی ۳۷، صنعتی ۲۰ درصد است و مابقی به سایر مصارف اختصاص دارد.
بهشتیان افزود: در یکسال گذشته  ۲۵ میلیارد تومان طرح برق‌رسانی شهری و روستایی در نیشابور به بهره ‌برداری رسیده و این شهرستان با مساحتی افزون بر ۶ هزار کیلومتر مربع و ۱۶۸ هزار مشترک برق با اوج بار بالغ بر ۱۶۵ مگاوات، پارسال یکی از بزرگترین و پربارترین شهرستان های خراسان رضوی بوده است.
مدیر شرکت برق نیشابور بیان کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۷۰۰دستگاه ترانسفورماتور و حدود چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه برق فشارمتوسط و ضعیف در نیشابور وجود دارد که از این میزان ۵۰۰ کیلومتر از شبکه برق فشارضعیف از مسی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است و هم اینک ۴۰۰ کیلووات از برق مصرفی مشترکان در نیشابور از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود.
وی تصریح کرد: طی تفاهم‌نامه ‌هایی که با مشترکان چاه‌های کشاورزی منعقد شده برق مشترکانی که قراردادها را رعایت کنند به صورت رایگان‌ محاسبه می‌شود و این بخشودگی شامل حال مشترکانی که سه دوره پیاپی مشترک کم‌مصرف شناخته شده باشند، نیز می‌شود، اما به دستگاه های اجرایی پرمصرف شهرستان، که نسبت به دستورالعمل های مدیریت بهینه مصرف انرژی بی‌اعتنایی کرده‌اند اخطار داده شده که در صورت ادامه این روند، انشعاب برق آنها قطع خواهد شد.
بهشتیان گفت: براساس اعلام شرکت توانیر امسال به دلیل افزایش دمای هوا و بالا رفتن مصرف برق و همچنین کاهش نزولات آسمانی و کم شدن میزان تولید نیروگاههای برقابی کشور، برنامه خاموشی در نیشابور اعمال می‌شود و شهروندان می توانند در عبور از این دوره بحرانی، با خاموش کردن لامپ های اضافی، تنظیم کولرهای گازی روی ۲۶ درجه و کولرهای آبی خود روی دور کند، یاریگر این شرکت باشند.
مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.