مدیر شرکت برق کاشمر گفت: افزون بر ۹۰ درصد مشترکان برق در این شهرستان واقع در جنوب غربی خراسان رضوی کم‌مصرف و یا خوش‌مصرف هستند.

۹۰ درصد مشترکان برق کاشمر کم‌مصرف هستند

به گزارش قدس آنلاین، حسن صادقی اظهار داشت: این شرکت بیش از ۸۱ هزار مشترک را در شهرستان های کاشمر و کوهسرخ زیر پوشش دارد که بیش از ۹۰ درصد آنها کم مصرف و یا خوش مصرف هستند.

وی ادامه داد: بیشترین میزان برق مصرفی در حوزه شهرستان کاشمر مربوط به مشترکان خانگی است و بخش های کشاورزی و صنعت در رتبه‌های بعدی میزان مصرف برق قرار دارند.

مدیر شرکت توزیع برق کاشمر گفت: مصرف سرانه هر مشترک خانگی در سال ۱۸۰۰ کیلووات ساعت است، گفت: عمده مشترکان خانگی این شهرستان کم مصرف و خوش مصرف هستند و تنها ۲ هزار و ۴۰۰ مشترک پرمصرف داریم.

وی افزود: هر سال با آغاز فصل گرما میزان مصرف برق افزایش پیدا می کند، و امسال به علت کاهش شدید بارندگی ها میزان آب ذخیره در پشت سدهایی که تولید برق دارند ۴۰ درصد کاهش یافته و در مقابل مصرف برق نسبت به پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته است.

صادقی ادامه داد: بر اساس آنچه اعلام شده امسال تابستان سختی پیش رو داریم و مجبور به قطعی برق مشترکان خواهیم بود.

وی اوج بار مصرفی برق شهرستان کاشمر در سال گذشته را ۶۴ مگاوات عنوان کرد و افزود: پارسال به ۲ کارخانه در شهرک صنعتی کاشمر، که مشترک سنگین هستند، امتیاز برق واگذار شد و ۲ هزار مشترک جدید هم به مشترکان این شرکت اضافه شدند.

وی میزان افزایش سالانه مصرف برق را در کاشمر بین هفت تا ۱۰ درصد اعلام و بیان کرد: این شهرستان در این خصوص وضعیت خوبی ندارد لذا شرکت توزیع برق تفاهمنامه‌ای با مشترکان حوزه‌های صنعت، کشاورزی و همچنین آب منعقد کرده تا در زمان اوج مصرف تابستانی نیروی برق هر روز بین ساعات ۱۲ تا ۱۷ و همچنین ساعات ۱۹ تا ۲۳ بر مصرف برق کنترل داشته و با شرکت برق در این خصوص همکاری کنند.  

مدیر شرکت توزیع برق کاشمر گفت: در این شهرستان ۷۵ مشترک صنعتی با مصرف ۱۳ مگاوات، ۱۳۵ چاه کشاورزی با مصرف ۸.۵ مگاوات، ۶۰ چاه کشاورزی در شهرستان کوهسرخ با میزان مصرف ۴.۱ مگاوات، آب شرب شهری و روستایی با ۵۰ حلقه چاه به میزان ۳.۹ مگاوات، سی ان جی و... تفاهمنامه هایی به امضا رسیده تا روزانه به مدت ۲ ساعت با شرکت در مصرف برق خود همکاری داشته باشند و در تمام طول هفته از این ظرفیت مشترکان استفاده می شود.

صادقی افزود: با وجود همکاری مشترکان برق باز هم نیاز است تا در چند بخش از جمله مشترکان اداری توجه ویژه صورت گیرد، لذا از ساعت ۱۱ تا ۱۵ تعرفه برق مصرفی ادارات پرمصرف به میزان حداکثر محاسبه می شود.

وی ادامه داد: اگرچه براساس آنچه از استان اعلام شده از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۹ شب ۸ مگاوات خاموشی سهمیه شهرستان کاشمر تعیین شده است اما اگر شهروندان رعایت و همکاری کنند تلاش می کنیم که تابستان بدون خاموشی را سپری کنیم.

صادقی گفت: اگر میزان تفاهمنامه های شهرستان به ۸ مگاوات برسد، هیچ خاموشی به شهروندان تحمیل نمی شود اما اگر کمتر از این میزان باشد، اعلام خواهد شد تا برخی خطوط را قطع کنیم.

وی افزود: فعالیت غیرمجاز در به کارگیری دستگاههای پرمصرف ماینر برای تولید رمزارز نیز از مشکلات جدی برق کاشمر است که به شبکه برق این شهرستان فشار زیادی وارد کرده است.  

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.  این شهرستان مرکب از ۲ بخش و ۳۵ روستا است. ۳۸ هزار نفر از جمعیت کاشمر ساکن روستاها هستند.
بخش صنعت این شهرستان شامل ۶۹ واحد تولدی است که البته برخی از آنها تعطیل و یا نیمه‌فعال هستند.  

بخش کشاورزی کاشمر نیز با ۲۰ هزار خانوار بهره‌بردار دارای ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین زراعی و ۳۲ هزار و ۴۰۰ باغ است.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.