بهزیستی خراسان رضوی در سال ۹۹ بیش از ۷ میلیارد تومان یارانه و بهای خدمات برای معلولان روستایی و شهری تحت پوشش پرداخت کرده است.

خدمات میلیاردی بهزیستی خراسان رضوی به مددجویان معلول

به گزارش قدس آنلاین، محمد عارف آرام جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: برنامه‌ی سی‌بی‌آر برای مددجویان در قالب یارانه‌ی معیشتی و رفاهی معلولان تحت پوشش و کارمزد خدمات مراکز غیردولتی پرداخت شده است.

او افزود: برنامه‌ی سی‌بی‌آر تا پایان سال گذشته از سوی مجتمع خدمات بهزیستی اجرا می‌شده که این مراکز بخشی از پرداختی بهزیستی را به عنوان کارمزد خدمات دریافت می‌کرده و بخش بزرگ‌تری نیز یارانه مددجویان‌شان بوده است.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: امسال اجرای این برنامه به مراکز مثبت زندگی واگذار شده و پرداختی‌ها در قالب خدمات ارائه شده توسط این مراکز انجام خواهد شد.

آرام همچنین از پرداخت یک میلیارد و یکصد میلیون تومان به ۱۵۰ مرکز توانبخشی معلولان در خراسان رضوی برای هنردرمانی خبر داد و بیان کرد: این مراکز تحت برنامه‌ی اتاق هنر که در مراکز تشکیل شده، مددجویان را با روش‌های مختلف هنر درمانی، تحت مراقبت، توانبخشی و درمان قرار می‌دهند و بابت این خدمات به هر مرکز ۷ میلیون تومان تعلق گرفته است.

او از پرداخت ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به دانش‌آموزان و دانشجویان معلول نیازمند به عنوان کمک‌هزینه بلاعوض تحصیلی در این مدت خبر داد و تصریح کرد: این مبلغ بابت ۵ هزار و ۴۳۷ دانش‌آموز و دانشجو پرداخت شده است.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: در طول سال ۹۹ بابت مناسب‌سازی منازل ۹۵۰ مددجوی روستایی و شهری بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه انجام شده است و همچنین بابت کاشت حلزون به ۱۵۰ مددجو در کل استان بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده که رقم اختصاص یافته به هر مددجو حدود سه میلیون تومان بوده است.

آرام در خصوص کمک هزینه‌ی درمان به معلولین تحت پوشش این نهاد اظهار کرد: پرداخت ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به سه هزار مددجو در این قسمت انجام شده و در زمینه خرید خدمت توانپزشکی مانند فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی و زمینه‌های مشابه برای خدمت به ۱۳۹۹ مددجو که به این مراکز مراجعه داشته‌اند ۸۲۵ میلیون تومان پرداخت شده است.

او افزود: همچنین در زمینه توانبخشی و درمان معلولان دارای اختلالات دهانی، بلغ و تغذیه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بابت ۶۶۵ مددجو پرداخت شده و در زمینه اروتز و پروتز یا اندام‌های مصنوعی، برای ۸۴۵ معلول یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین برای ارزیابی سطح توانمندی معلولین و ارائه خدمات متناسب با وضعیت معلول، بابت ۱۰ هزار و ۳۵۰ مددجو در مجموع ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و برای ۱۲۵ کودک مبتلا به فنیل کتونوری یا اختلال متابولیک بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده است.

آرام پرداخت یک و نیم میلیارد تومان بابت هزینه ایاب و ذهاب معلولین را از دیگر هزینه‌های انجام شده از سوی این معاونت در سال ۹۹ ذکر و بیان کرد: برای وسایل توانبخشی و توانپزشکی ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از معلولین نیازمند نیز بیش از ۹ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته است.

او تصریح کرد: بسیاری از هزینه‌ها نیز توسط سیستم متمرکز کشوری پرداخت می‌ شود که صرفا ارزیابی و تأیید برای پرداخت کردن این هزینه‌ها به مراکز غیر دولتی، با ستاد بهزیستی خراسان رضوی است.

جانشین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی مجموع این هزینه‌ها را بیش از یکصد میلیارد تومان ذکر و تأکید کرد: همچنین بابت پایش و ارائه خدمات به مددجویان توسط کلینیک‌های مددکاری که پرونده‌های مددجویان به آنان واگذار شده بابت ۱۹ هزار و ۳۱۱ مددجو بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداختی داشته‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.