سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: شایسته‌سالاری رویکرد اصلی شورای ائتلاف در انتخاب نامزدهای شورای شهر مشهد است.

«شایسته‌سالاری» رویکرد اصلی شورای ائتلاف در انتخاب نامزدهای شورای شهر مشهد مقدس است

به گزارش قدس آنلاین ، حمیدرضا ترقی شامگاه پنجشنبه در جمع مجمع تشکل‌های دانشجویی مشهدمقدس با عنوان پیگیری شفافیت لیست‌بندی‌ ائتلاف‌های سیاسی اظهار داشت: برای ایجاد وحدت و انسجام میان تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش داریم که با بالا بردن ظرفیت نیروهای سیاسی و انقلابی و تشکل‌های علاقمند به تاثیرگذاری در سرنوشت استان، انسجام بهتر و بیشتری ایجاد کنیم.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در گذشته تصمیم گیری در زمینه ائتلاف‌ها در مشهد توسط تعداد محدودی از احزاب و یا جریان‌های مردمی و یا به صورت مختلط صورت می‌گرفت که بدنه جامع و کاملی صورت نمی‌گرفت و تصمیم‌گیری‌ها محدود بود و دموکراتیک نبود و مبتنی بر یک سرمایه اجتماعی کامل نبود.

ترقی افزود: برای اینکه نقش بدنه جامعه را گسترش دهیم ائتلافی را شکل دادیم که چهار ضلع داشت؛ تشکل‌های سیاسی که حدود 30 تشکل مجوزدار در مشهد بودند؛ ضلع دوم تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی که دارای بدنه اجتماعی هستند؛ ضلع سوم نخبگان و متخصصان جامعه و ضلع چهارم معتمدین محلات مشهد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه این چهار ضلع در کنار یکدیگر قرار گرفت و براساس یک مرامنامه مشخص و با هدف پیگیری خواسته‌های مردم از طریق منتخبان مردم این هدف را دنبال کرده و این ائتلاف حول آن مرامنامه شکل گرفته و یک شورای مرکزی تشکیل شده که تصمیم گیر در کل دوران فعالیت است و تصمیمات کلان‌تر از طریق مجمعی اتخاذ می‌شود که با سازو کاری دموکراتیک تشکیل شده است.

ترقی گفت: اعضای هیئت موسس ائتلاف ترکیبی از تشکل‌های سیاسی و معتمدان محلات و تشکل‌های فرهنگی هستند؛ به لحاظ قانونی باید از برند شورای ائتلاف تهران بهره بگیریم این هیئت موسس در تمام استان‌ها مورد تائید شورای ائتلاف تهران باید باشد و حکم اعضای هیئت موسس از طریق رئیس شورای ائتلاف تهران صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای هیئت موسس براساس سابقه کار تشکیلاتی و گروهی که در گذشته داشته‌اند و توانمندی لازم را برای ایجاد چنین اجماعی داشته‌اند و امتحان پس داده هستند انتخاب شده‌اند. بر این اساس و با هماهنگی برخی مسئولان استان اعضای هیئت موسس انتخاب شده‌اند. این افراد در سال‌های اخیر تجربه کاری بالایی داشته‌اند و مرتبط با مجموعه تشکل‌های سیاسی و فرهنگی استان بوده‌اند.

ترقی تصریح کرد: زمانی شما قرار است حزب تشکیل دهید و سازوکارش با ائتلاف متفاوت است؛ چهار ضلع تشکیل دهنده شورای ائتلاف و وحدت به هم پیوسته هستند و طبیعی است که روال انتخابی در مرحله اول شکل نمی‌گیرد اما در مرحله بعد و برای مجمع عمومی این روال انتخابی را ایجاد کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با وضعیت فعلی احزاب در کشور خیلی از احزاب هیئت موسس خود را حفظ کرده‌اند و در ترکیب شورای نظارت و داوری شورای مرکزی خود آن را نگاه داشته‌اند. هیئت موسس سیاست و هدفی را برای تشکیلات قائل است که از آن باید محافظت کند.

ترقی بیان کرد: اگر قرار باشد که ائتلافی از بین اجزاء مختلفی شکل بگیرد و با هدف مشخصی حرکت خود را دنبال کند هیئت موسس نمی‌تواند کار را رها کند. بهترین شیوه‌ای که بسیاری از تشکل‌ها آن را انتخاب می‌کنند مشابه روشی است که شورای ائتلاف و وحدت آن را دنبال کرده است.

وی گفت: شاخص‌هایی که کمیته تطبیق شورای وحدت و ائتلاف برای بررسی برنامه نامزدها در نظر می‌گیرد کاملا روشن و شفاف است و از نظر کارشناسان در این زمینه بهره می‌گیریم. گرایش ما تخصص گرایی و شایسته‌سالاری است و غلظت سیاسی را کاهش داده‌ایم. در شاخص‌های تخصصی، نامزدها را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: در مجمع عمومی نیز افراد و نامزدها برنامه خود را ارائه می‌دهند و مجمع شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی اعضای کمیسیون‌های مختلف شورای شهر را انتخاب می‌کنند و در نهایت به 15 نفر نهایی می‌رسیم.

انتهای پیام/281/ ع

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.