تیم ملی در دومین نبرد خود در جام ملت‌های والیبال با نتیجه سه بر یک مغلوب روسیه شد و در قعر جدول رقابت ها جا خوش کرد.

 زور یوزهای جوان به تزارهای پیر نرسید

در این بازی که تحت تأثیر رویارویی آلکنو، سرمربی تیم ملی با هموطنانش برگزار می شد، تیم ملی علاوه بر سعید معروف، حضرت پور و عابدینی  را نیز به خاطر تب و لرز و بیماری در ترکیب نداشت. پس آلکنو به جوانان اعتماد کرد و آنان را لب تور فرستاد. امیر غفور، سید محمد موسوی و میلاد عبادی پور نیز در این بازی با صلاحدید آلکنو استراحت کردند. بلند قامتان ایران با ترکیب  علی شفیعی، محمد طاهر وادی، میثم صالحی، امیرحسن اسفندیار، صابرکاظمی و مسعود غلامی پا به این بازی گذاشتند تا سیمای جدیدی از تیم ملی ایران به رقبا معرفی شود.

آنالیز امتیازی

ست های این دیدار به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۱۷، ۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۷به سود روسیه به پایان رسید. بلند قامتان ایران در این بازی از حمله ۴۹ امتیاز کسب کردند، درحالی که روسیه با ستاره های خود به ۵۷ امتیاز در حمله مقابل ایران دست یافت. روسیه در دفاع روی تور بسیار درخشان عمل کرد و توانست ۱۰ امتیاز را بدست آورد، درحالی که ملی پوشان ایران ۳ امتیاز در این بخش کسب کردند. در امتیاز های سرویس، والیبالیست‌های  ایران به ۳ پوئن دست یافتند درحالی که روسیه ۴ پوئن را کسب کرد. در اشتباه‌های فردی هم دو تیم برابر بودند و هر تیم ۲۴ امتیاز را به دیگری تقدیم کرد.

غایب بزرگ روس ها

در آن طرف تور هم تزارها که با نفرات کامل به این رقابت ها آمده‌ یک غایب بزرگ به دلیل مصدومیت داشت. ایوان یاکوولف سرعتی زن تیم ملی روسیه که در دوره های گذشته در جمع بهترین بازیکنان تورنمنت قرار داشت به علت مصدومیت در این مسابقات حضور پیدا نکرده است. آن‌ها در نخستین بازی خود با نتیجه ۳-۱ هلند را از پیش رو برداشته بودند.

شجاعت آلکنو

آلکنو در این رقابت و در امتیاز های مهم اعتقادی به تعویض نداشت و به نظر می‌رسید که این مربی قصد داشت به جوانان بازی دهد و اعتماد به نفس آنان را افزایش دهد. در طول این بازی، آلکنو بازیکنان را تحت فشار قرار داد تا ببیند آن‌ها در شرایط حساس چه عملکردی را خواهند داشت؛ پیش از این، سرمربی روسی اظهار کرده بود بازیکنان عیار خود را تحت فشار در بازی های بزرگ نشان می‌دهند.

به نظر می‌رسد با گذشت زمان و شناخت بیشتر آلکنو از تیم ملی، ایران بتواند مقابل حریفان خود عملکرد خوبی داشته باشد، هرچند گویا جوان‌گرایی در دستور کار آلکنو قرار دارد و این موضوع باید از مقطعی شروع شود.

حالا ایران با دو شکست جزو تیم‌های قعرنشین در لیگ ملت های ۲۰۲۱ است و امروز ساعت ۱۴:۳۰ در سومین بازی به مصاف هلند می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.