بازداشت سرپرست تیم‌ملی در روزی که والیبالیست‌ها داشتند راهی ایتالیا می‌شدند.

به تیم‌ملی سخت گذشت

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه جام جم نوشت:

ماجرا از این قرار بود که همراه امیر خوش‌خبر مقدار زیادی یورو بود؛ یوروهایی که باید خرج سفر ۲۷روزه تیم‌ملی و هزینه‌های احتمالی تیم در آنجا می‌شد اما چون مجوزهای لازم صادر نشده‌بود، اجازه ندادند یوروهای تیم ملی والیبال از مرز خارج شود.

تنها همکاری مسؤولان فرودگاه به این شکل بود که به جای خوش‌خبر، میثم جعفری، مدیر تشریفات فدراسیون را در بازداشتنگه داشتند تا خوش‌خبر همراه تیم به ایتالیا برود. آنها بیش از یک هفته است در ایتالیا هستند و مشخص نیست هزینه‌هایی که می‌کنند از کجا تامین می‌شود. سراغ خوش‌خبر، سرپرست تیم‌ملی والیبال رفتیم تا از او درباره هرآنچه اتفاق افتاده سوال کنیم.او می‌گوید ۱۶سال سرپرست تیم‌ملی بوده و هیچ وقت نشده که ماموران به او بگویند:«حالا این دفعه را برو اما از دفعه بعد نمی‌شود!»

 اصلا چه اتفاقی افتاد آقای خوش‌خبر؟کار حتی به بازداشت شما هم کشیده شد.

دلیل توقیف یوروها، نداشتن نامه کلی از بانک‌مرکزی برای حمل ارز بود.وقتی بازداشتم کردند به آنها توضیح دادم همیشه برای تیم‌ملی ارز همراه‌مان داشتیم.۱۶سال است کار ما همین است و حتی بیشتر از این رقم هم داشته‌ایم.حتی به ماموران توضیح دادم این پول برای شخص من نیست و پول تیم‌ملی است. با این حال باز اجازه ندادند پول را با خودمان به ایتالیا ببریم.تا به حال حتی پیش نیامده‌بود مثلا به من بگویند حالا این دفعه بروید اما از دفعه بعد دیگر این مقدار پول همراه‌تان نباشد. نمی‌دانم؛ حالا اتفاقی است که افتاده.

 البته شما در نهایت راهی ایتالیا شدید و میثم جعفری به جای شما در بازداشت ماند.

همه رفته‌بودند و من آخرین نفری بودم که کانتر را به خاطرم باز کردند و توانستم عبور کنم. انصافا اینجا را همکاری کردند و اگر این همکاری نبود اصلا نمی‌شد رفت.می دانید یک وقت‌هایی یک مشکلی پیش می‌آید و شخصی است اما مشکلی که پیش آمده‌بود، تیمی بود. باید قیافه بچه‌ها را می‌دیدید! همه ناراحت بودند. واقعا شرایط بدی بود و می‌توانم بگویم یکی از بدترین روزهای زندگی‌ام بود.

 الان وضعیت به چه صورت است؟مشکل حل شده؟

تا زمانی که با شما حرف می‌زنم هنوز پول به دست بچه‌ها نرسیده‌است.

 یعنی بچه‌ها و تیم‌ملی بدون پول در ایتالیا هستند؟

هنوز به دست‌مان نرسیده.ارز لازم است و اینجا بچه‌ها خرج دارند.خدا خدا می‌کنیم اینجا برای کسی اتفاقی نیفتد. سختی‌های زیادی کشیده‌ایم و این شرایط آزار دهنده است. البته نه فقط به من که به همه بچه‌های تیم‌ملی سخت گذشته‌است.

 الان کرونا هست و بچه‌ها هم قرنطینه.خدای ناکرده اگر مشکلی پیش بیاید و...

همین کار را سخت کرده‌است. همه در قرنطینه هستیم و هیچ‌کس حق خروج ندارد.حتی اگر پول هم حواله شود نمی‌شود به یک صرافی رفت و آن را تحویل گرفت.امیدوارم راهی پیدا شود تا زودتر پول به دستمان برسد.

 وزارت خارجه و...

رایزنی‌های زیادی کرده‌ایم. مسؤولان ابراز امیدواری کرده‌اند که خیلی زود این مشکل حل می‌شود.

 نظرتان درباره نتایجی که تیم ملی دارد می‌گیرد چیست؟

ورزش است و هزار و یک اتفاق در آن می‌افتد. بچه‌ها دارند همه تلاش خودشان را می‌کنند. مطمئن باشید همه کسانی که زیر پرچم کشور قرار دارند، نهایت تلاش‌شان را برای بالا بردن این پرچم به کار می‌بندند. والیبال دارد تغییرات زیادی می‌کند.ما کمتر از دو ماه دیگر باید در المپیک شرکت کنیم و آن مسابقات اهمیت زیادی برای ما دارد.در هر صورت امیدواریم هر اتفاقی که می‌افتد به خیر و صلاح تیم‌ملی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.