به دنبال عدم تحویل رئیس جمهور سابق سودان به دیوان کیفری بین‌المللی، دادستان کلاین دیوان برای محاکمه وی در داخل این کشور شرط گذاشت.

شرط دادگاه لاهه برای محاکمه عمر البشیر در سودان

قدس آنلاین: به گزارش اسپوتنیک، فاتو بن‌سودا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی که در حال حاضر در خارطوم به سر می‌برد در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: تحویل ندادن عمر البشیر، رئیس جمهوری سابق سودان برای محاکمه در لاهه به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و محاکمه او در داخل این کشور مستلزم این است که این کار باید به صورت یکپارچه با دیوان کیفری بین‌المللی صورت بگیرد.

وی افزود: عمر البشیر در داخل سودان است و باید قادر به محاکمه‌اش باشند و اگر این محاکمه در سودان آغاز شود این اتفاق می‌تواند به شکل یکپارچه با دیوان کیفری بین‌المللی رخ دهد.

فاتو بن‌سودا ادامه داد: البشیر یکی از کسانی است که توسط دیوان کیفری بین‌المللی تحت تعقیب است و ما برای تحویل افراد تحت تعقیب با دولت صحبت کردیم و شاهد هیچ اعتراضی از سوی آنها به تحویل متهمان نبودیم.

از جمله افراد تحت تعقیب از سوی دیوان کیفری بین‌المللی، عمر البشیر، رئیس جمهور سابق سودان است که از زمان براندازی قدرت وی در آوریل ۲۰۱۹ در خارطوم در حبس به سر می‌برد. وی با چندین محاکمه در دادگاه سودان که مربوط به دوره حکمرانی وی طی سه دهه است، مواجه می‌باشد.

دیوان کیفری بین المللی عمر البشیر را به ارتکاب "جنایت جنگی و کشتار دسته جمعی" و اینکه او "مغز متفکر" حملات دارفور بوده است، متهم می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.