نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه دولت ما دولت منت‌گذار نخواهد بود بلکه دولت خدمتگزار است، گفت: حتماً باید شرایط فعلی را متحول کنیم.

دولت ما دولت «منت‌گذار» نخواهد بود/ باید تبعیض‌ها از بین برود

قدس آنلاین:  سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در دیدار با اهل سنت اظهار داشت: آنچه قطعی است، اینکه هزار سال در این کشور شیعه و سنی کنار هم زندگی می‌کنند و منافع و سفره مشترک دارند. ۱۳ هزار شهدای عالی قدر اهل سنت در کنار شهدای شیعه از این کشور صیانت کردند و پشتوانه نظام بودند.

رئیسی عنوان کرد: شهدای اهل سنت خود ما هستند، «انفسنا» هستند، دو تایی وجود ندارد. در این کشور آنچه نکته محوری است، اینکه اساس و محور در تحول مورد نظر کشور، عدالت است.

وی افزود: تحول ضروری است و ما حتماً باید شرایط فعلی را متحول کنیم. شرایط فعلی قابل قبول مردم نیست و لازمه آن، ایجاد تحول است و باید گام‌های مهم و مؤثری برداشت.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: محور تحول، اجرای عدالت است و هر کجا بی‌عدالتی است باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد. تبعیض‌های اقلیمی، گویشی، شیعه و سنی و تبعیض در استفاده از ظرفیت‌های کشور باید از بین برود. باید ظرفیت‌های کشور عادلانه تقسیم شود و در اختیار همه کسانی که می‌خواهند در کشور فعالیت کنند، نه اسماً، بلکه حقیقتاً قرار گیرد.

رئیسی با بیان اینکه امروز ظرفیت های بسیاری در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروز همه عزیزان از اقصی نقاط کشور خوب می‌دانند ارتباط ما با دریا چه اندازه است، اما با این وجود سهم دو درصدی از دریا داریم. این چیزی است که خداوند به کشور مرحمت کرده است. پس امکانات و نیروی انسانی هست و مدیریت کارآمد هم وجود دارد که بتواند نیروی انسانی و امکانات را به کار بگیرد تا هیچ کُرد، بلوچ، سنی، شیعه و... ناراحت و برافروخته نشوند.  

وی ادامه داد: ایرانی بودن کافی است تا هر عزیزی در ایران از حقوق شهروندی برخوردار باشد و تمام حقوق او تضمین شود. حق برای عموم و تکلیف برای دولت است. زمینه کار باید برای جوانی که در این کشور رشد و پرورش داشته‌ است، فراهم شود و این چرخه میان تحصیل، کار، تلاش و نقش‌آفرینی در جامعه باید کاملا حفظ شود و مورد توجه قرار گیرد.  

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: این حقوق را خدا، قانون اساسی و خود ایرانی بودن قرار داده و ایجاد کرده است، پس منتی نیست. ‌ مگر می‌توان در حکومتی که به نام دین و شرع بنا نهاده شده، حقی ضایع شود؟ اگر حس مسئولیت نداشته باشیم باید در مسلمانی ما تردید شود. مردم به دنبال عدالت هستند و این امر شدنی است.

رئیسی با بیان اینکه عدالت بدون مردم سالاری دینی امکان پذیر نیست، اظهار داشت: قسط یعنی هر فرد بتواند بدون لکنت زبان حقش را درخواست کند و حق آن داده شود. نباید آرام گرفت تا حق افراد داده شود. ضرورت کشور، تحول است و محور هم تحول اجرای عدالت است. ما در اجرای عدالت، عقب ماندگی داریم. راه جبران عقب ماندگی، شرکت همگان در اجرای امور است.

وی اضافه کرد: اگر رای مردم به من تعلق گرفت، کار ما با شما عزیزان اهل سنت تازه آغاز می شود. باید اقلیم به اقلیم و منطقه به منطقه ظرفیت‌ها و گلایه‌ها بررسی شود. دولت مردمی باید با مردم کار کند و با مردم پیش برود. باید درون مردم رفت و با مردم بود و حرف مردم را شنید.  

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: ما باید امید از دسته رفته را برگردانیم که با سخنرانی بر نمی‌گردد، بلکه با عمل محقق می‌شود. باید اعتماد به مجریان، دست اندرکاران و مدیران حاصل شود، چگونه امکان پذیر است؟ اگر اقدام و عمل باشد، شدنی است.

رئیسی با تاکید بر لزوم همکاری میان همگان برای تحقق امور، بیان کرد: شما به عنوان نخبگان و ائمه جماعت و معتمدین مردم باید برای ساختن کشور، اجرای امور و عدالت تلاش کنید. ما باید برای زدودن فقر از چهره کشور تلاش کنیم و این شدنی است.

وی با اشاره به اینکه تبعیض و فاصله طبقاتی محصول بی عدالتی است، اظهار داشت: صحبت در خصوص اجرای عدالت راحت است اما در صورتی که پارتی بازی و رانت خواری تمام شود، عدالت اجرایی شده و پس از آن برکات خداوند نازل خواهد شد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: نمی‌توان فقر، فساد و تبعیض را در جامعه‌ای که با نام اسلام، قرآن و شریعت بنا شده است را برتابید. در دوران دستگاه قضایی تلاش ما این بوده است که در راه تحقق عدالت، قدم برداریم. اساس این امور این است که به نیروی انسانی کارآمد و بومی کم‌توجهی نشود. این‌ها حقی برای مردم، شیعه و سنی و تکلیفی برای دولتمردان است.

رئیسی با بیان اینکه ما در دادگستری‌ها سامانه نمره‌دهی به قضات را در نظر گرفتیم تا مردم رأی و نظر بدهند، گفت: باید دید کار در منطقه به منطقه درست انجام شده یا نشده است. باید به کف جامعه رفت. یکی از اولویت‌های شما عزیزان این است که با مردم و در میان مردم هستید. زمینه اشتغال جوانان در هر منطقه باید فراهم شود و بدانند کار او در هر منطقه‌ای باشد پیگری می‌شود.

وی با بیان اینکه وحدت و انسجام ما برای دنیا کلی پیام خواهد داشت و نشان خواهیم داد که مشکلات خود را حل خواهیم کرد، تاکید کرد: هرچه مشکلات میان ما برداشته شود، انسجام و وحدت بیشتر خواهد شد. از همین ابتدا باید کار را با قدرت و سرعت آغاز کرد. به مردم بگویید با قوت و امید در انتخابات شرکت کنند. به جوانانی که به هر دلیلی حالشان گرفته شده است بگویید ناامیدی را کنار بگذارند. هر چه دولت پشتوانه بیشتری از رأی مردم داشته باشد، بهتر می‌توان کار کند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: جوانان طراحی کنند که چگونه در مناطق می‌توان امیدها را افزایش دهیم. امیدها گره گشا هستند و امیدوار هستیم در طریقی که رضای خدا است گام برداریم تا مردم احساس کنند اقدام متفاوتی صورت گرفته و در زندگی‌شان آن را لمس کنند.

رئیسی در پایان تاکید کرد: ان شاءالله دولت ما دولت منت‌گذار نخواهد بود بلکه دولت خدمتگزار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.