رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه شکایت مجلس از دولت به قوه قضاییه هیچ مبنایی ندارد،گفت:دولت آنچه براساس صحبت‌ مقام معظم رهبری بوده، همه دقت‌ها را انجام داده تا اهداف مورد نظر محقق شود.

شکایت مجلس ازدولت مبنایی ندارد/مصوبه‌ای درباره سند۲۰۳۰ نداشته‌ایم

قدس آنلاین: محمود واعظی گفت: پیش بینی ما با روی کار آمدن دولت «بایدن» این بود که تحریم برداشته می شود چراکه هیچ راهی غیر از این نیست. اگر ترامپ هم دوباره رای می آورد با مقاومتی که مردم کردند چاره ای نداشت که تحریم‌ها را بردارد.

وی در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: با رفع تحریم ها، ما بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت می توانیم صادر کنیم. با توجه به مذاکرات وین آنچه که مربوط به بخش اقتصادی است، پیشرفت های خوبی داشته بنابراین محدودیت ها در فروش نفت وجود دارد و تحریم ها هنوز باقی است اما آنچه که در گذشته طراحی شده بوده برای یک سال بوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص ارجاع پرونده شکایت مجلس از رئیس جمهور به قوه قضائیه برای اجرای سند ۲۰۳۰ گفت: باید مجلس با دولت در رابطه با این موضوع صحبت می‌کرد. دولت هیچ موضعی در رابطه با ۲۰۳۰ ندارد و هیچ مصوبه‌ای هم نداشته و اقدامی هم نکرده است. برای خود ما هم عجیب بود که این موضوع چه چیزی است. این مجلس موضوعات مختلفی پیدا کرده است و یکی پس از دیگری، پرونده‌ قضایی تشکیل می دهد و در قالب ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی اعمال می‌کند.

واعظی گفت: این پرونده ها هیچ مبنایی ندارد چرا که دولت یازدهم و دوازدهم، دقت‌های لازم را بر اساس نظر مقام معظم رهبری کرده است تا اهداف مدنظر ایشان تامین شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تدوین طرحی برای جلوگیری از آمارسازی‌های دولت در ایام انتخابات و همچنین اظهارات برخی نامزدها در مناظره‌ها، گفت: گویا در مناظرات انتخاباتی، هدف اصلی زدن دولت و تخریب آن بود. البته اکثریت این افراد با تفکراتی که دارند، کار جدیدی نکرده اند بلکه در ۸ سال گذشته همواره دولت را تخریب کردند و توفیقات دولت را ندیدند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: مردم در مناظره‌ منتظر هستند، آنها برنامه‌های خود را بدهند و توانایی‌های خود را عرضه کنند اما کارشان شده اینکه شعار بدهند و آرمان‌های خود را بیان کنند.

واعظی گفت: آقای روحانی یک دهم نامزدهای امروز انتخابات وعده و شعار نداد اما این نامزدها می گویند او بدهکار است. آیا فکر نمی کنند چطور می‌خواهند این حجم از وعده‌ها و قول هایی که داده اند را پاسخ دهند؟ این نامزدها هدفی برای ۴ سال آینده ندارند، بلکه هدفشان تنها در روز ۲۸ خرداد است.

وی گفت: دولت فقط رئیس جمهور و اعضایی که دور میز دولت می‌نشینند نیست، دولت به معنای بیش از یک میلیون افرادی است که در سراسر کشور طی ۸ سال گذشته زحمت کشیدند و کار کردند. این طور که این نامزدها صحبت می کنند، گویی دولت هیچ توفیقی نداشته است. برخی حتی از این دولت هم فراتر رفتند و درباره چهل سال گذشته صحبت می کنند. گویی خودشان اصلاً در این کشور نبودند و مسئولیت هم نداشتند و در زمان انتخابات از خارج وارد شدند و می خواهند کشور را درست کنن. ؛ این مساله جای تاسف است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: خوشبختانه در نظرسنجی های مربوط به مناظرات می‌بینیم که مردم اصلاً خریدار این نوع حرف زدن‌ها و برخوردها نیستند.

واعظی گفت: در رابطه با مسئله آمارسازی های دولت باید بگویم افراد نمی‌توانند آمار دهند، بلکه مراکزی هستند که ربطی به دولت ها ندارند و در همه دولتها هستند. آنها بر اساس یک چارچوب علمی بررسی‌هایی می‌کنند و ماهانه آمار خود را می‌گویند. مشکل ما این است که آقایانی که به مناظره می‌روند و آمارهایی را ارائه می‌دهند باید بگویند از کجا این آمارها را می آورند.

وی گفت: طرح تحول سلامت یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم بود اما صدا و سیما سوال طرح کرده بود مبنی بر اینکه این طرح ناکارآمد است، یعنی سوالی را طرح کردند و پاسخ آن را هم داخلش گذاشتند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: رئیس‌جمهور و کادر درمان دو سال در رابطه با کرونا زحمت کشیدند، سپس برخی می‌آیند می‌گویند ما سه ماهه موضوع کرونا را حل خواهیم کرد. امروز تمام کشورهای دنیا با این مسئله مواجه هستند، شما چطور می خواهید این مسئله را که تخصص آن را هم ندارید، حل کنید.

واعظی با بیان اینکه باید سیاه نمایی و تخریب دولت ‌و اینگونه کارهای پوپولیستی برچیده شود، تاکید کرد:آنها باید برنامه خود را بگویند اما مرتب شعار می‌دهند و می‌گویند ما انجام می‌دهیم، می‌گویند شعار ما «ما می توانیم» است. خُب چگونه می‌توانید؟ کدام دولت در دنیا وجود دارد که برای توفیقات خود و مردمش تلاش نکند؟ قطعا موانعی در مسیر همه وجود دارد.

وی گفت: برخی نامزدها در مناظره های انتخاباتی و سخنرانی ها آمدند تا ظلم ترامپ به ملت ایران را تطهیر کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: خود آمریکایی ها می گویند سخت ترین و بیشترین فشارها را در سه سال گذشته علیه ایران اعمال کردیم اما این مسئله نه در سوال های صدا و سیما بود و نه در پاسخ هایی که آقایان دادند وجود داشت. نامزدها یک کلام علیه ترامپ، تحریم ها و کرونا نگفتند. اینطور که نمی‌شود عوام‌فریبی کرد.

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص برجام، گفت: ما اصل برجام را قبول کردیم و در چهارچوب آن گفتیم همه به تعهدات خودشان بازگردند. منظور از لغو تحریم‌ها همان‌هایی است که در گذشته مذاکره کردیم و باید برگردد.

وی گفت: ما درباره بخشی از تحریم ها که مربوط به اقتصاد و هسته‌ای بود را مذاکره کردیم و از طرفی هم اجازه نداشتیم که در رابطه با مسئله موشکی، تروریستی و حقوق بشر مذاکره کنیم. ما وقتی در عرصه ای مذاکره نکردیم طبیعی است که تحریم های مربوط به آن نیز لغو نشود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: اینکه هنوز به انجام تعهدات متقابل در مذاکرات نرسیده‌ایم درست است. ما تفاهماتی را روی کاغذ با هم انجام دادیم اما گفتیم تمام خواسته هایمان باید انجام شود تا ما امضا کنیم. هنوز همه خواسته‌های ما محقق نشده و وقتی چیزی نهایی نشده است، اجرا هم نمی شود.

واعظی ادامه داد: سیاست ما این بوده است که اگر یک ساعت زودتر بتوانیم تحریم را برداریم، به شرطی که اصول و تمام خواسته هایمان محقق شود و از موضع عزت باشد، درنگ نمی کنیم و از طرفی برای ما فرقی نمی‌کند که این دولت یا دولت بعدی این کار را انجام دهد. آنچه برای ما اهمیت دارد اینکه مردم مقاومتی که انجام دادند به ثمر بنشیند و نتیجه اش را دریافت کنند و گشایش‌های اقتصادی را ببینند.

وی با بیان اینکه این دولت تا پایان کار خود سه کار مهم و اصلی را انجام می‌دهد، گفت: اول اینکه برای دولت بعد تحریم را بردارد، البته نه با هر هزینه ای، دوم اینکه ما مسئله واکسن و کرونا را به جایی برسانیم که فوتی‌های ما به حداقل برسد و سوم آنکه تمام پروژه هایی که بالای ۹۰ درصد هستند به اتمام برسد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آخرین خبری که درباره واکسن به ما دادند این است که دوشنبه هفته آینده واکسن خواهد رسید. در آن زمان به کسانی تزریق می‌کنیم که نوبت واکسن دومشان است، ضمن آنکه از نظر علمی و فنی کسانی که دوز اول را زده باشند، اگر نوبت دوم شان به عقب هم بیفتد هیچ مشکلی به وجود نمی آید. مهم این است که نوبت اولی که تزریق می کنید درصدی از مصونیت و آمادگی بدن شما برای آنکه به کرونا مبتلا نشوید بالا می‌رود و دوز بعدی، آن را کامل می‌کند.

واعظی افزود: برخی از کشورها می‌گویند سه ماه بعد از تزریق نوبت اول واکسن بیایید. اینطور نیست که اگر ۳ هفته‌ی شما، ۴ هفته شد مشکلی پیش بیاید.

وی با بیان اینکه خبر خوب این است که تولید واکسن داخلی خیلی خوب پیش می رود و در همین خرداد بیش از یک و نیم میلیون دوز آماده تزریق خواهد بود، گفت: در تیرماه نیز این یک و نیم میلیون به ۳ میلیون دوز افزایش پیدا خواهد کرد. ما در مسیری پیش می رویم که هم واکسن داخلی و هم خریدهای خارجی مان می تواند بخش قابل توجهی از برنامه ستاد ملی برای کرونا را پوشش بدهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.