به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک کرامت، علاوه بر فضاآرایی ویژه صحن ها و رواق های حرم مطهر رضوی، تمهیدات ویژه ای برای تقویت دستورالعمل های بهداشتی نیز پیش بینی شده تا امکان حضور همراه با آرامش زائران در جشن های این ایام فرخنده، فراهم شود.

خدمت کریمانه به زائران در دهه کرامت / از چراغانی و گل آرایی تا تشدید دستورالعمل های بهداشتی

به گزارش قدس آنلاین، امین بهنام، معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی در این باره گفت: در دهه کرامت و روزهایی که به نام حضرت معصومه (س) و حضرت رضا(ع) مزین است، برای فضاآرایی بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) و همچنین خدمات‌رسانی به ارادتمندان این امام همام برنامه ریی ویژه ای انجام شده است.

چراغانی و گل آرایی صحن ها و رواق ها

به گفته او، علاوه بر نصب بنرها و کتیبه‌های مناسبتی، صحن و سرای حرم چراغانی و گل‌آرایی ویژه ای خواهد شد تا این بارگاه ملکوتی، مملو از نور و گل باشد و فضایی آکنده از نشاط معنوی برای دلدادگان امام مهربانی ها ایجاد شود. آذین‌بندی و گل‌آرایی حرم مطهر از چند روز قبل آغاز شده و در آستانه سالروز ولادت حضرت رضا(ع) به اوج خود خواهد رسید.

ضدعفونی مکرر سطوح و تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز زائران

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی ادامه داد: در راستای اجرای دستورالعمل های بهداشتی نیز همچون ماه‌های گذشته، نظافت و ضدعفونی مکرر سطوح در حرم مطهر و تهیه اقلام مصرفی همچون ماسک، محلول ضدعفونی‌کننده دست، لیوان یکبار مصرف، مایع صابون در دستور کار است که در دهه کرامت تشدید و تقویت خواهد شد تا زائران و مجاوران با آرامش خاطر به این آستان ملکوتی مشرف شده و از برنامه‌های ویژه دهه کرامت آن بهره‌مند شوند.

مشارکت خادمان افتخاری در تنظیم و شست و سوی حرم

تنظیف و شست‌وشوی بخش های مختلف حرم مطهر، با مشارکت نیروهای خدماتی و افتخاری آستان قدس رضوی انجام می شود و همواره بسیاری از دلدادگان برای کمک در این کار اعلام آمادگی می کنند، همان گونه گروهی ۲۵ نفره از خادمان افتخاری استان تهران به مدت یک هفته مسئولیت تنظیف و غبارروبی نقاط مرتفع صحن‌ها را عهده دار شدند.   بهنام در ادامه به تدابیر پیش بینی شده برای چینش فرش ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: در صحن‌های پیرامونی، فرش ها به صورت شطرنجی و با فاصله پهن می‌شود تا زائران با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، امکان زیارت و اقامه نماز را داشته باشند.

توزیع بسته های متبرک بین محرومان حاشیه شهر

معاون خدمات زائرین حرم مطهر افزود: همچنین توزیع بیرون‌بر غذای مهمانسرای حضرت و بسته‌های متبرک به مناسبت دهه کرامت بین زائران، مجاوران به ویژه اقشار محروم حاشیه شهر نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا صورت می گیرد. بهنام همچنین گفت: در تلاش هستیم با اجرای برنامه‌هایی همچون تشرف سالمندان در قالب طرح «یا معین الضعفا» و اهدای لباس نو به زائران کم توان، خدمات ارزشمندی به اقشار کم‌برخوردار و کم‌توان ارائه کنیم و آن ها را نیز در شادی جشن های دهه کرامت سهیم کنیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.