رییس دادگستری سبزوار گفت: یک نامزد شورای اسلامی شهر سبزوار مکانی تاریخی و ثبت شده در فهرست آثار ملی را به عنوان ستاد انتخاباتی خود قرار داده بود که با دستور دادستان این ستاد مهر و موم شد.

ستاد انتخاباتی یک نامزد شورای اسلامی شهر سبزوار مهر و موم شد

به گزارش قدس آنلاین، میرعلم سیدی  افزود: در قانون پیش‌بینی شده که اماکن دولتی و عمومی نباید در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار گیرد اما یکی از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر سبزوار،یک مکان تاریخی و ثبت شده در فهرست آثار ملی را به عنوان ستاد انتخاباتی خود قرار داده بود.

وی تصریح کرد: آثار ملی جزء اموال عمومی و بیت المال به شمار می‌رود و با وجود تذکرهای داده شده به این نامزد انتخابات، ستاد انتخاباتی وی تغییر مکان داده نشد لذا با  دستور دادستان سبزوار این ستاد مهر و موم شد.

رییس دادگستری سبزوار گفت: همچنین در نشست توجیهی با نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر سبزوار موارد قانونی نحوه فعالیت ستادهای انتخاباتی تذکر و نسبت به جلوگیری از مختلط شدن مردان و زنان در ستادهای انتخاباتی هشدارهای لازم داده شده است.

سیدی افزود: در این راستا پیش‌بینی شده که نامزد های انتخاباتی برای جلوگیری از مختلط شدن زنان و مردان ستادهای جداگانه داشته باشند که یک ستاد مختص مردان و یک ستاد مختص بانوان به فعالیت بپردازد.

وی ادامه داد: چنانچه در یک ستاد انتخاباتی مردان و زنان مختلط باشند نیروهای امنیتی و انتظامی دستور دارند که با ستادهای متخلف برخورد جدی کنند.

رییس دادگستری سبزوار گفت: در برخی ستادهای انتخاباتی مرسوم شده است که برنامه‌های خود را از طریق بلندگو و با رفتارهای هنجارشکنانه شامل آهنگ و کنسرت و غیره به نمایش بگذارند و سبب سلب آرامش و مزاحمت برای شهروندان شوند که این موضوع به عنوان اخلال در نظم و آسایش مردم و به عنوان جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.