رئیس انجمن کارآفرینان خراسان رضوی گفت: دولت آینده برای بهبود اقتصاد کشور و رفع موانع تولید، باید رقابت را در فضای کسب‌وکار و به ویژه بخش خصوصی گسترش داده و به بخش خصوصی اجازه رشد و رویش بدهند. همچنین باید فعالیت‌های بخش خصوصی را افزایش داده و با ساخت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بخش خصوصی را تقویت کند.

دولت بعدی باید با ساخت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بخش خصوصی را تقویت کند

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین روشنک در خصوص انتظارات فعالان اقتصادی از دولت آینده اظهار کرد: دولت کنونی در مورد عملکرد خود در چهارسال اخیر اشتباهاتی داشته و در بخش‌هایی نیز موفقیت به ارمغان آورده است. باید بپذیریم که دولت دوازدهم چهار سال در یک جنگ سخت اقتصادی با ایالت‌متحده آمریکا نبرد داشته است. ایالت متحده آمریکا یعنی تمام سیستم‌های تجارت جهانی. البته این نبرد سخت ۴۰ سال است که شروع شده اما ۴ سال اخیر دوران اوج آن بوده است.

وی با اشاره به مسئله تحریم‌ها افزود: ایران در چهل سال گذشته توفیقات چشم‌گیری به دست آورده اما در کنار این توفیقات، در تنگناهای شدید اقتصادی نیز قرار گرفته است. دولت در بعضی از موارد، به دلیل هماهنگ نبودن کابینه و ارکان مختلف، در اداره و کنترل بعضی موارد موفق نبوده است. به عقیده بنده دولت در مهار کردن ویروس کرونا، تنظیم بازار و تقویت بخش خصوصی عملکرد خوبی نداشته است.

مردم احتیاج به راهکارها و برنامه‌های دقیق و معین اقتصادی دارند

 رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: بنا به دیدگاه بنده، هیچکدام از کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظرات چیزی در خصوص اقتصادِ واقعی بیان نکرده‌اند و هیچکدام‌ به جنگ اقتصادی که کشور با آمریکا دارد نپرداخته‌اند. مردم احتیاج به راهکارها و برنامه‌های دقیق و معین اقتصادی دارند اما هیچکدام از کاندیداهای محترم به این مبحث اشاره نکرده و در واقع شناختی از این مسئله ندارند.

روشنک افزود: متاسفانه شعارها و برنامه‌های اقتصادی کاندیداها جامع نیست، وعده ارائه یارانه ۴۵۰ هزار تومانی را می‌دهند درحالی‌ که متوجه نمی‌شوند اقتصاد کشور چگونه می‌تواند با پرداخت ماهانه ۴۵۰ هزار تومان یارانه تاب آورد و امید به بهبودی روابط اقتصادی با سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه‌ را دارند درحالی که تمامی آن مناطق تحت کنترل و اختیار آمریکا  است و امکان برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی با آن‌ها غیرممکن و یا سخت است. کاندیداهای ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، علاوه بر اینکه هیچ برنامه اقتصادی دراز مدت و مفیدی را در دست ندارند، دائما به دنبال بحث‌های بی‌فایده و توهین به یکدیگر هستند.

قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار باید در کشور به درستی اجرا شود

وی در ارتباط با انتظارات فعالان اقتصادی از دولت آینده گفت: در واقع مشکلی که فعالان اقتصادی در عرصه فعالیت خود داریم، دخالت‌ها و سنگ‌اندازی‌های بی‌مورد دولت است. انتظاری که فعالان اقتصادی از دولت آینده دارند این است که دولت به هیچ‌وجه خود را در عرصه اقتصادی و خصوصی دخالت ندهد و افسار اقتصاد و بخش خصوصی را به دست فعالان این حوزه بسپارد و قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را به درستی اجرا کند.

رئیس انجمن کارآفرینان خراسان رضوی ادامه داد : اگر دولت آینده بتواند مذاکرات آسانسوری، رانت‌خوری‌ها و تاثیرگذاری ارتباطات مقام‌های مختلف را در خصوص فعالیت‌های اقتصادی و تجاری از بین ببرد، اقتصاد سامان خواهد گرفت.

دولت آینده باید فعالیت‌های بخش خصوصی را افزایش داده و رقابت را در بازار ایجاد کند

روشنک با بیان اصلی‌ترین مانع موجود در مسیر تولید خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مانع موجود در راه تولید، قدم‌های طلایی است و این قدم‌ها باید منحل شود. منظور از قدم‌های طلایی اقداماتی است که از یک طرف موجب ورشکستگی یک فعال اقتصادی و از جانب دیگر موجب سودآوری فعال اقتصادی دیگری می‌شود. برای رفع موانع باید رقابت را در فضای کسب‌وکار و به ویژه بخش خصوصی گسترش داد و به بخش خصوصی اجازه رشد و رویش بدهند. دولت آینده باید فعالیت‌های بخش خصوصی را افزایش داده و رقابت را در بازار ایجاد کند و با ساخت بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بخش خصوصی را تقویت کند و در مجامع تصمیم‌گیری از بخش خصوصی نیز نظرخواهی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.